Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
1,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:602707
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.06.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Automašīnai braucot, pagriezienos un ceļa nelīdzenumos katrs ritenis veic dažādus ceļa garumus. Lai riteņi neizslīdētu, tiem ir jāgriežas ar dažādiem ātrumiem, tādēļ diferenciālis ir mehānisms, kas ļauj piedziņas ass riteņiem griezties dažādos ātrumos un ar vienādu (vai dažādu) tiem pievadīto griezes momentu. Diferenciāli izmanto gan automobiļos, gan traktoros. Dažus kravas automobiļus apgādā ar jaudas noņemšanas kārbu, ko izmanto griezes momenta un jaudas pārvadīšanai uz dažādiem papildu mehānismiem, piemēram, celšanas iekārtu, tītavu, sūkņiem. Daudzdisku diferenciālis tiek izmantots autosportā, jo to konstrukcija iekļauj atsperotas berzes disku atsperotās paketes.
Priekšrocības un trūkumi:
Automašīnai braucot, pagriezienos un ceļa nelīdzenumos katrs ritenis veic dažādus ceļa garumus. Lai riteņi neizslīdētu, tiem ir jāgriežas ar dažādiem ātrumiem, tādēļ diferenciālis ļauj piedziņas ass riteņiem griezties dažādos ātrumos un ar vienādu (vai dažādu) tiem pievadīto griezes momentu. Viena no priekšrocībām ir diferenciāļa griezes momenta un jaudas pārvadīšana uz dažādiem papildu mehānismiem.
Ja kādam no riteņiem ir slikta saķere ar ceļa segumu, tad efektīvais griezes moments uz to ir niecīgs, attiecīgi, simetriskais diferenciālis uz otru riteni pievadīs tikpat lielu spēku. Tātad, ja viens rietenis izslīd, tad tā vilkme ir tuva nullei, tas pats uzreiz notiek ar otru riteni un kopsummā auto vienkārši pazaudē visu jaudu. Lai to uzlabotu, automašīnās uzstāda pilnu vai daļēju diferenciālu bloķēšanu, kuras pakāpi nosaka bloķēšanas koeficients. Pilnās bloķēšanas diferenciālis noved pie riepu straujas nodilšanas un stabilitātes zaudēšanas uz cietas virsmas. Daudzdisku diferenciālis tiek izmantots autosportā, tādēļ ātri nodilst un ir nepieciešama iejaukšanās pēc katrām sacīkstēm, lai atjaunotu mezgla darbspēju. Diferenciāļu mīnusi ir arī to izgatavošanas sarežģītība, agregāta uzstādīšana un remonta kopumā dārgās izmaksas. …

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties