Problēmmetode. Kāpēc ir vajadzīgi dažādas formas trauki? Varbūt varētu iztikt tikai ar šķīvjiem?
Audzinātājai uz galda stāv visāda lielums šķīvji. viņa aicina bērnus padomāt: „Bērni, vai mēs varētu iztikt tikai ar šķīvjiem?” Audzinātāja uzlej uz šķīvjiem tēju un liek, lai bērni izdzer no tiem tēju. Protams, ka tas neizdodas, jo tēja līst pāri malām.
Audzinātāja jautā: „Vai jums, bērni, patika dzert tēju no šķīvjiem? Vai tēja lija pāri malām? vai tēja saglabāja tādu siltumu kā krūzē?”
Pēc tam audzinātāja uz šķīvja uzlej zupu. Protams, ļoti maz, jo šķīvim ir seklas malas. Bērni mēģina ēst zupu no šķīvjiem, tas neizdodas, jo zupu nemaz nevar iesmelt karotē- šķīvji par seklu.
Audzinātāja jautā: „Bērni, vai var paēst zupu no šķīvjiem? Kāpēc nē? „ Bērni domā un izsaka savas domas un novērojumus.
Kā nākamo audzinātāja piedāvā sausi vārītus zirņus ēst no sekla šķīvja. Arī par tiem nospriež, ka vieglāk būtu ēst no bļodiņām.
Audzinātāja aicina bērnus viņai palīdzēt. Kādus traukus tad vajadzētu likt uz galda, lai varētu ērti un ātri paēst. Zupai- zupas šķīvjus vai bļodiņas, tējai krūzītes un zirņiem bļodiņas.
tad bērni izsaka savas domas par to, vai ir vajadzīgi visi trauki- gan bļodiņas, gan krūzītes, gan šķīvīši.
…