Uzņēmuma rekvizītos ietilpst uzņēmuma nosaukums, uzņēmuma juridiskā adrese, telefons, fakss, uzņēmuma konta numurs bankā, bankas kods. Uzņēmuma rekvizīti zinātājam var dot pietiekami daudz netiešas informācijas par uzņēmumu (ieskaitot informāciju par firmas stāvokli). Piemēram pretenciozs firmas nosaukums, uzņēmuma adrese, t.i. izvietojums utt.
2. Uzņēmēja raksturojums
Uzņēmēja raksturojumā jāiekļauj sekojoša informācija:
2.1. vecums;
2.2. izglītība;
2.3. darba stāžs;
2.4. karjeras apraksts;
Jāuzsver, ka šajā biznesa plāna sadaļā tiek dots uzņēmuma īpašnieku raksturojums. Ja īpašnieks pats vada šo uzņēmumu tad, aprakstot biznesa plāna 7. iedaļu, uzņēmuma vadītājs var vienkārši atsaukties uz 2. sadaļu.
3. Uzņēmuma, ražojuma (vai pakalpojuma) apraksts
3.1. Jādod informācija par to, kad bizness uzsākts (vai kad to paredz uzsākt), kāds ir tā pamats (īpašuma tiesības). Piemēram, bizness uzsākts 1999. gadā ar telpu īri uz līguma pamata, līgumā paredzot pirmtiesības izpirkt nomājamo objektu. Praksē gan ir pierādījies ka nomas līgums par objekta ekspluatāciju (pat ar pirmpirkuma tiesībām) mūsdienās ir nepietiekams pamats stabilai uzņēmēj darbībai.
Jāapraksta uzņēmuma forma – sabiedrība ar ierobežotu atbildību (SIA), akciju sabiedrība (AS) u.t.t. un noteikt vai būs lietderīga uzņēmējdarbības formas maiņa.
Aprakstot uzņēmumu vajadzētu aprakstīt arī uzņēmuma attīstības nākotnes plānus pēc 3-5 gadiem.
Jāapraksta arī biznesa nozare kopumā. Ieteicams arī iekļaut statistisko materiālu par biznesa nozari par vismaz pēdējiem trīs gadiem. Nozares apraksts jāpapildina ar nozares lielāko uzņēmumu aprakstu. Ieteicams veikt trūkumu analīzi ķēdē: piegādātāji – nozare – realizācija.
Nozares apraksta nobeigumā nepieciešams atspoguļot valdības pasākumus, kuri regulē nozares attīstību, kā arī jāmēģina izstrādāt nozares attīstības prognozi.
3.2. Jāapraksta arī uzņēmuma vadība, tās loma uzņēmumā. Vadītāja loma biznesā ir noteicošā un patlaban izveidojusies situācija, kad profesionāli sagatavotu vadītāju ir maz un daudzmaz spējīgie menedžeri jau aizņemti kādā no uzņēmumiem, tāpēc, radot jaunu uzņēmumu vai paplašinot jau esošo, jāorientējas vai nu uz saviem spēkiem, vai jāmeklē jauni talanti.…