4) Darbības izvietojums:
Reālas vietas, kur tiek izpildītas vērtību vairojošās darbības
• Sadarbība ar piegādātājiem
• “Just in time” tehn. Ieviešana (plāno īsā periodā, līdz pusgadam; pasūtījumi, īpaši daudz nekrājas noliktavā
• Lētāks darba spēks
• Lētāki resursi
• Tuvu transporta maģistrālēm
Plusi
1. Firma ar lielu tirgus daļu gūst peļņu virs vidējā nozares līmeņa ilgstošā laika periodā;
2. Pircēju un patērētāju zaudēšanas riska samazinājums;
3. Firmas ir gatavas veidot pamatu cenu disciplīnas nozarē;
4. Firmai ir iespējas atturēt potenciālos konkurentus no ieiešanas tirgū;
5. Firmas var izturēt izejmateriālu cenu paaugstināšanu, ko nosaka piegādātāji;
Mīnusi
1. Augsta aprites kapitāla intensitāte (visu laiku analizē un pūles lielas);
2. Izmaksu samazināšanas metodes var būt viegli imitējamas;
3. Firma var kļūt akla pret citām izmaksām tirgus situācijā;
4. Stratēģija ļauj tikai vienai firmai veiksmīgi darboties attiecīgajā nozarē;
…