Vadīšana un vadība ir sabiedrības neatņemama daļa, un jebkurā cilvēku kolektīvā ir vajadzīgs cilvēks, kuram var uzticēt vadītāja un organizatora pienākumus. Katrā sevi cienošā uzņēmuma vai organizācijas birojā ir biroja vadītājs, kurš rūpējas par kolektīva saliedētību un visu darbu organizētu virzību. Tomēr bieži gadās, ka šos uzdevumus nav viegli izpildīt. Tāpēc biroja vadītājam ir jāspēj pielāgoties kolektīvam, kurā viņš strādā, tajā pat laikā izpildot priekšniecības norādījumus.
Biroja darbu vadīšana, palīdzot priekšniecībai, un kolektīva saliedēšana ir galvenie pienākumi biroja vadītājam. Biroja vadītāju var dēvēt arī par priekšniecības labo roku. Biroja vadītājam vienmēr jāizpilda priekšniecības dotie organizatoriskie norādījumi, tādējādi atvieglojot priekšniecības darbu un paātrinot lēmumu izpildi no uzņēmuma darbinieku puses. Daudzos uzņēmumos biroja vadītāja pienākumos ietilpst arī ārpus darba laika pasākumu organizēšana un vadīšana. Piemēram, dažādu uzņēmuma un darbinieku svētku organizēšana un vadīšana.
Biroja vadītājam bieži arī jārisina kolektīva demotivācijas problēmas, jo biroja vadītājs ir „starpnieks” starp uzņēmuma vadību un uzņēmuma darbiniekiem. Darbinieki vienmēr vispirms ar savām problēmām vēršas pie biroja vadītāja arī tāpēc, ka biroja vadītāja kabinets atrodas pirms uzņēmuma priekšniecības kabineta. Šāds telpu izvietojums ir veidots apzināti. …