Ievads
Šī darba galvenais uzdevums ir apgūt tehnisko līdzekļu veidus un lietvedības darba racionālas organizēšanas peņēmienus. Šī tēma ir aktuālā mūsdienās, it īpaši esošas ekonomiskās situācijas apstākļos. Tiks izstrādāts biroja projekts, uz kura pamata var plānot un organizēt tā darbību. Katra uzņēmējdarbība var būt sekmīga, ja tā ir rūpīgi pārdomāta un saplānota.
Šajā darbā autors izveidoja mūsdienīgu un funkcionālu biroja (sekretāra darba vietas) plānu, optimāli izmantojot pieejamos līdzekļus — telpas izmērus, budžetu un pieejamās biroja preces , ka arī ņemot vērā regulācijas darba telpai un ierobežojumus. Ierobežojumi, kas jāievēro, ir darba telpas laukums, kas ir 18 m2, un arī jāievēro dokumentu apgrozījuma apjoms (2000 dok./gadā), kopēšanas apjoms (3500 dok./ gadā) un citi.
Tā kā naudas ierobežojumi biroja plāna izveidošanai nav noteikti, tiek pieņemts ka budžets nav neierobežots, un telpa ir jāiekārto saprātīgi. Tomēr, tas nenozīmē ka ir jāpērk lētāku un ar zemāku kvalitāti preci. Autora mērķis ir izveidot mūsdienīgu un modernu birojas telpu, kurā labprāt varētu strādāt.
1. Lietvedības sistēmas raksturojums
Lietvedība ir iestādes, uzņēmuma vai organizācijas darba dokumentēšana un darbs ar dokumentiem no to izstrādāšanas vai saņemšanas brīža līdz iespējai sameklēt tos arhīvā; kā arī dokumentu iznīcināšana.
Ar 1996.gada 1.jūliju Latvijā stājās spēkā Latvijas Republikas Ministru Kabineta 23.04.1996. noteikumi Nr.154 “Dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas noteikumi”.
Šie noteikumi attiecas uz visiem dokumentiem , ko sastāda, izdod vai pieņem jebkura Latvijas Republikas valsts pārvaldes institūcija, valsts un pašvaldību iestāde, Latvijā reģistrēta sabiedriska un reliģiska organizācija, uzņēmums, uzņēmējsabiedrība, uzņēmējsabiedrību apvienība un fiziska persona.
…