Valoda ir spēks, faktors, kas attīsta intelektu, izraisa emocijas, veido jūtas un gribu, tā ir saikne starp cilvēku un apkārtni. Iemācīt bērniem izmantot latviešu literārās valodas bagātības ir ļoti svarīgs uzdevums. Dzimtā valoda un tās vispusīga apguve jāliek audzināšanas pamatā, ar pirmajiem dzīves mēnešiem attīstot un arvien pilnveidojot bērnu runu.
Liela vērība jāpievērš pareizai un skaidrai izrunai. Bērnā izkopta gramatiski pareiza un skaidra runa ir vērtīgs ieguldījums visam turpmākajam mūžam. Jo bagātāks un skaidrāks bērna jēdzienu un vārdu krājums, jo vieglā viņam būs iekļauties skolas mācību procesā. Savukārt mēs - pieaugušie – esam tie, kas bērniem var atvieglot runas attīstības apguves procesu, iekļaujot spēles un rotaļas.
Gramatiski pareizas runas veidošanā, tāpat kā citos virzienos, vadošās ir praktiskās un rotaļu metodes, t.i., vingrinājumu un didaktisko rotaļu izmantošana konkrētu gramatisko formu apgūšanā.
Cilvēks apkārtējo pasauli iepazīst ar domāšanas, atmiņas, priekšstatu, iztēles un valodas palīdzību. Visi šie procesi veido cilvēka intelektu (3;9).
Bērns attīstās normāli, ja pieaugušie, kas atrodas ap viņu, māca gramatiski pareizu runu jau mazbērna vecumā. Skolotājai jāatceras, ka valoda ir instruments, kas nosaka bērna psihes attīstību. Attīstot bērna valodu, vienlaikus tiek veicināta viņa intelekta un augstāko emociju attīstība.(3;10).…