Specifiku nosaka: 1) lasītājs (kādam tā adresēta un šis lasītājs ir mainīgi specifisks, augošs); 2) uzdevums, proti, tas, ko sabiedrība sagaida no bērnu literatūras.
Uzdevums – izraisot pārdzīvojumu, sniedzot ierosmi dvēselei, piedalīties bērna personības tapšanas procesā, palīdzēt atklāt pasauli un cilvēka vietu tajā, vadīt augošo cilvēku vērtību sistēmas veidošanās ceļā. Tāpēc ir ļoti būtiski bērnu literatūru skatīt vērtību aspektā.
Taču vērtības nevar iemācīt, bet izpratni var sekmēt. Literārie darbi var palīdzēt lasītājam tikt skaidrībā ar savu vērtību sistēmu.
Bērnu literatūrai jābūt tādai, kurā ir visas specifiskās iezīmes; kura atbilst bērna pasaules uztveres īpatnībām.…