Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
14,20 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:129944
 
Vērtējums:
Publicēts: 10.11.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 30 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  BĒRNA ATTĪSTĪBA, ATTĪSTĪBU IETEKMĒJOŠIE FAKTORI. BĒRNA VECUMA PERIODI    4
1.1.  Bērna attīstība    4
1.1.1.  Bērna augšana un attīstība    4
1.1.2.  Fiziskā attīstība    5
2.  BĒRNA ATTĪSTĪBU IETEKMĒJOŠIE FAKTORI    5
2.1.  Iedzimtība    6
2.2.  Prenatālā un natālā perioda ietekme    7
2.3.  Daba    9
2.4.  Personības socializācija    9
2.5.  Sociālekonomiskie un sociālhigiēniskie apstākļi    10
2.6.  Attīstības likumsakarības    10
  Bērnu vecuma periodi    10
3.  JAUNDZIMUŠAIS, IZNĒSĀTA UN NEIZNĒSĀTA BĒRNA    12
3.1.  Jaundzimušais    12
3.2.  Iznēsāta un neiznēsāta bērna raksturojums    12
3.3.  Ēdināšana    15
3.3.1.  Iznēsāta bērna ēdināšana    15
3.3.1.  Neiznēsāta bērna ēdināšana    17
3.4.  Jaundzimušā aprūpes īpatnības    18
3.4.1.  Iznēsāts bērns    18
3.4.2.  Neiznēsāts bērns    19
4.  ZĪDAINIS, TĀ RAKSTUROJUMS, ĒDINĀŠANA UN APRŪPES ĪPATNĪBAS    19
4.1.  Zīdaiņa anatomiski fizioloģiskās īpatnības    19
4.1.1.  Āda, mati un nagi    19
4.1.2.  Kaulu un muskuļu sistēma    21
4.1.3.  Gremošanas sistēma    23
4.1.4.  Nieru un urīnizvadceļu sistēma    24
4.1.5.  Nervu sistēma    25
4.1.6  Endokrīnā sistēma    25
4.2.  Zīdaiņa motorā, valodas un sociālā attīstība    25
4.3.  Zīdaiņa ēdināšana    27
4.3.1.  Zīdaiņa ēdināšanas veidi    27
4.3.2.  Zīdīšanas ietekme uz bērna organismu    27
4.3.3.  Zīdīšanas ietekme uz mātes organismu    28
4.3.4.  Mātes piena raksturojums    28
4.3.4.  Mātes piena kvalitāte dažādos laktācijas periodos    29
4.3.5.  Krūts piena veidošanās process    29
4.3.6.  Mātes piena uzglabāšana    30
4.3.7.  Mātes piena, govs piena un adaptēto maisījumu salīdzinājums    30
4.3.8.  Krūts barošana īpatnības dažādos vecuma periodos    31
4.3.9.  Agri uzsākta piebarojuma risks    32
4.3.10.  Mātes piena daudzuma palielināšana    32
4.3.11.  Palīdzība pie atteikšanās no krūts    32
4.3.12.  Ticamās pazīmes, ja bērns saņem nepietiekamu krūts piena daudzumu    32
4.3.13.  Daļēja zīdīšana (jauktā ēdināšana) un mākslīgā ēdināšana    32
4.3.14.  Zīdaiņa ēdināšanas ieteikumi    34
4.4.  Zīdaiņa aprūpe    36
4.4.1.  Bērna apģērbs    36
4.4.2.  Vannošana    37
4.4.4.  Rīta tualete    38
4.4.5.  Pastaigas    41
4.4.6.  Norūdīšanās    41
5.  MAZBĒRNA UN PIRMSSKOLAS VECUMA BĒRNA RAKSTUROJUMS, ĒDINĀŠANA    42
5.1.  Mazbērna periods    42
5.1.1.  Fiziskā attīstība    42
5.1.2.  Anatomiski – fizioloģiskās īpatnības    42
5.1.3.  Mazbērna fiziskā un garīgā attīstība (pēc Šmita - Kolmena)    43
5.2.  Pirmsskolas vecums    44
5.2.1.  Fiziskā attīstība    44
5.2.2.  Anatomiski fizioloģiskās īpatnības    44
5.2.3.  Psihomotorā attīstība    46
5.3.  Ēdināšana    46
5.3.1.  Mazbērna ēdināšana    46
5.3.2.  Bērna ēdināšana pirmskolas vecumā    48
6.  JAUNĀKĀ SKOLAS VECUMA BĒRNU UN PUSAUDŽU RAKSTUROJUMS, ĒDINĀŠANA    49
6.1.  Jaunākais skolas vecums    49
6.1.1.  Fiziskā attīstība    49
6.1.2.  Anatomiski fizioloģiskās īpatnības    49
6.1.3.  Psihomotorā attītība    50
6.2.  Pusaudžu vecums    50
6.2.1.  Pussaudžu fiziskā attīstība    50
6.2.2.  Dzimumnobriešana    50
6.2.3.  Pusaudžu anatomiski – fizioloģiskās īpatnības    52
6.2.4.  Pusaudžu psihomotorā attīstība    55
6.3.  Skolēnu un pusaudžu ēdināšana    56
7.  JAUNDZIMUŠO RAKSTURĪGĀKĀS VESELĪBAS PROBLĒMAS, APRŪPES ĪPATNĪBAS    57
7.1.  Jaundzimušo asfiksija    57
7.2.  Respiratorā distresa sindroms (RDS)    58
7.3.  Jaundzimušo hemolītiskā slimība (JHS)    59
7.4.  Imperforēts anus (Slēgta anālā atvere)    59
7.5.  Barības vada atrēzija ar tā fistulu uz traheju    60
8.  ZĪDAIŅU VECUMA RAKSTURĪGĀKĀS SASLIMŠANAS, APRŪPES PROBLĒMAS    61
8.1.  Atopiskais dermatīts    61
8.2.  Impetigo    63
8.3.  Mutes kandidoze (Piena senīte)    63
8.4.  Gastroezofagālais reflukss (GER)    64
8.5.  Hipertrofiskā pilorus (kuņģa vārtnieka) stenoze (HPS)    65
9.1.  Iedzimtas sirdskaites (VITIUM CORDIS CONGENITA – VCC)    66
9.2.  Reimatisms    67
11.  KALCIJA METABOLISMA TRAUCĒJUMI    70
12.  ANĒMIJA    71
  Dzelzs deficīta anēmija    71
13.  CELIAKIJAS SLIMĪBA    72
14.  BĒRNU INFEKCIJU SLIMĪBAS    73
14.1.  Masaliņas (Rubeola)    73
14.2.  Masalas (Morbilli)    74
14.3.  Cūciņas (parotitis epidemica)    75
14.4.  Vējbakas (varicella)    76
14.5.  Skarlatīna (Scarlatina)    77
14.6.  Garais klepus (Pertussis)    78
14.7.  Poliomielīts    79
14.8.  Infekciozā mononukleoze    79
14.9.  Difterija    80
14.10.  Meningokoku infekcija    81
14.11.  Akūtas kuņģa-zarnu trakta infekcijas)    82
14.11.1.  Zarnu koli infekcija (Ešerhioze)    82
14.11.2.  Stafilokoku zarnu infekcija    83
14.11.3.  Salmonelloze (Salmonellosis)    83
14.11.4.  Vīrusu diarejas    84
14.11.5.  Adenovīrusa diareja    84
14.11.6.  Rota vīsusa gastroenterīts    85
15.  TUBERKULOZE    86
  Imunizācijas kalendārs    87
Darba fragmentsAizvērt

1.1.Bērna attīstība

1.1.1.Bērna augšana un attīstība

Augšana ir kvantitatīvs process - bērna ķermeņa masas, izmēru, garuma palielināšanās, šūnu skaita, to lielumu pieaugums.

Attīstībai ir divējāda nozīme. Pirmkārt, tas ir kvantitatīvs process, kas saistīts ar organisma strukturālām izmaiņām - ķermeņa šūnu diferencēšanos, orgānu un sistēmu nobriešanu. Otrkārt, - plašākā nozīmē tas ietver sevī gan kvantitatīvās, gan kvalitatīvās neatgriezeniskās pārmaiņas.
Vienoti ar bērna fizisko attīstību noris viņa psihosociālā attīstība, kas turpinās dzīves laikā.

Psihosociālā attīstība saistīta ar :
galvas smadzeņu nobriešanu,
izziņas jeb kognitīvo attīstību (sajūtas, uztvere, domāšana, atmiņa),
emocionālo attīstību,
personības psihisko īpašību veidošanos (temperaments, spējas, raksturs, intereses, vajadzības),
izmaiņām voluntārajā stāvoklī (griba),
personības socializāciju (personība attīstās sociālajā vidē, pārņemot apkārtējās sociālās vides pieredzi, tiek apgūtas zināšanas, prasmes, veidojas vērtību orientācijas, attieksmes, uzvedība, bērns apgūst sociālās normas).

Attīstības komponenti ir:
Fiziskā attīstība
Motorā attīstība
Psihosociālā attīstība
Dzimumattīstība


1.1.2.Fiziskā attīstība

Šo attīstību raksturo antropometriskie rādītāji:
augums (cm),
masa (kg),
galvas apkārtmērs (cm),
krūšu apkārtmērs (cm).

Bērnu ķermeņa masa
Pirmā dzīves gadā vidējo ķermeņa masu var noteikt, izmantojot formulas:
no 1. - 6. mēnesim - jaundzimušā ķermeņa masa (g) + 700n,
no 7. - 12. mēnesim - jaundzimušā ķermeņa masa (g) + 4200 + 500
(n - 6).
Zīdaiņa ķermeņa masa divkāršojas apmēram 4 - 5 mēnešu vecumā, trīskāršojas apmēram 1 gada vecumā.…

Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties