Apdāvinātu bērnu attīstība pakļauta riskam.
Kā vienu no pirmajiem var minēt grūtības saskarsmē ar vienaudžiem. Tās raksturīgas īpaši apdāvinātiem bērniem. Piemēram, mazulis ar izcilām intelektuālām spējām savus vienaudžus intelektuālajā attīstībā apsteidz par trim četriem gadiem, īpašos gadījumos vēl vairāk. Viņam rodas pašam savas, atšķirīgas intereses, un viņš var tikt izolēts no vienaudžu grupas, bieži izsmiets un nesaprasts.
Nākamais riska faktors ir tā saucamā attīstību dissinhronija, kas raksturīga daudziem apdāvinātiem bērniem. Tā nozīmē, ka dažās jomās apdāvinātais ir krietni apsteidzis vienaudžus, bet citās neatšķiras no pārējiem vai dažkārt atpaliek no viņiem. Tas var izpausties dažādi. Izplatīts dissinhronijas piemērs ir vāji attīstīta motorika, jo īpaši sīkā, intelektuāli apdāvinātiem bērniem, sevišķi vecākajā pirmskolas un jaunākajā skolas vecumā(motorā disbalansa fenomens). Bērnam grūti apgūt rakstību, un tas var izraisīt lielas problēmas mācību procesā. …