Abās pieejās tiek sekmēta bērna mācīšanās tā, lai bērns netiktu uz neko piespiests, lai viņam rastos vēlme izzināt pašam. Skolotājam te ir palīga, konsultanta, padomdevēja loma. Brīvi darbojoties, bērni dara nevis to, ko grib, bet apzinās, ko vēlas darīt, un viņiem tiek dota iespēja. Brīvi izvēloties darbību, tiek izzināta un atklāta konkrētā darbība. Jo vairāk tiek piedāvāta iespēja darīt, jo vairāk bērni vēlas darīt. Sevis pilnveide notiek darbībā, kur attīstās bērna personība. . Dominējošas ir bērncentrētas mācības, kas dod iespēju bērnam: piedalīties mērķu izvirzīšanā, uzdevumu noteikšanā, mācību vielas un metožu izvēlē. pašam kontrolēt, ko un kā viņš mācās. uzņemties atbildību par savu mācīšanos. īstenot un tālāk pilnveidot savas iespējas.……