10. Telpiskā un plaknes orientācija
10.1. Jēdzienu “pa labi”, “pa kreisi” izpratne, lietošana
10.2. Orientācija plaknē
Plaknē orientējas labi, jēdzienus – pa labi, pa kreisi, augšā, apakšā, pa vidu – izprot.
Zīmējumam tika dotas šādas norādes –
Lapas vidū uzzīmē puķi. Apakšējā kreisajā stūrī uzzīmē gliemezi. Augšējā labajā stūrī uzzīmē sauli. Augšējā kreisajā stūrī vienu mākoni. Apakšējā malā pa vidu uzzīmē trīs akmeņus. Augšējā malā pa vidu uzzīmē divus mākoņus. Apakšējā labajā stūrī uzzīmē māju.
11. Secinājumi par bērna runas un valodas attīstību veseluma skatījumā.
Šarlotei ļoti patika darbības ar attēliem, taču stāstījumu veido ļoti nelielu vai neveido nemaz. Labprātāk atbild uz jautājumiem nekā domā pati. Atbildes ir īsas, taču precīzas un pareizas. Valoda un vārdu krājums, kā arī vārdšķiru izmantošana ir atbilstoša vecumam. Diemžēl bija grūti noturēt uzmanību 100% uz beigām jau mazliet apnika un vēlējās iet spēlēties, vai skatīties TV. Šarlote ir apguvusi drukāto burtu rakstīšanu, sagādā prieku dažādu grāmatu skatīšanās. Meitene ir zinātkāra, bieži vien uzdod dažādus jautājumus par norisēm dabā, dažādām vietām. Intelekts atbilst normai. Ļoti labi orientējas telpā, plaknē, spēj norādīt labo, kreiso pusi. Gramatiskie traucējumi, runas un valodas traucējumi netika novēroti. Vārdus lieto pareizi gan vienskaitlī, gan daudzskaitlī.
…