Ir vispāratzīts fakts, ka vecāku iesaistīšanās bērnu mācību procesā ir cieši saistīta ar bērna sekmēm skolā. 30 gadu ilgs pētījums, ko veica amerikāņu pedagogi, zinātnieki, demonstrē ciešu sakarību starp vecāku iesaistīšanos izglītībā un bērnu akadēmisko sasniegumu paaugstināšanos. Faktiski mājas videi, kas atbalsta bērnu mācīšanos ir lielāka loma bērnu sasniegumos nekā ģimenes ienākumiem, izglītības līmenim un kultūrai. Pētījumā atklājās, ka jau iepriekš paredzams, ka vecāku piedalīšanās bērnu izglītošanā ir divas reizes lielāka loma nekā viņu sociālekonomiskajam statusam. Toties vecāki, kas nākuši no dažādām kultūrām, ar dažādu izglītības līmeni, atšķirīgiem ienākumiem, atšķirīgu nodarbošanos, var mājās bērnam radīt stimulējošu vidi, nodrošināt un atbalstīt bērnu mācīšanos. Svarīgi, ko vecāks dara mājās, nevis viņa statuss. Vecāku iesaistīšanās pozitīvais rezultāts bija mācību sasniegumu uzlabošanās, samazinājušies stundu kavējumi, uzlabojusies uzvedība, atgūta pašu vecāku pārliecība par bērna izglītošanu. Turklāt, jo agrāk šī iesaistīšanās sākas, jo visaptverošāki, pamatīgāki ir rezultāti un ilglaicīgāks ir efekts. Ja vecāki pozitīvā veidā iesaistās bērnu izglītošanā, bērni saņem labākas atzīmes, vairāk pilda mājas darbus, izrāda pozitīvāku attieksmi un uzvedību, sekmīgāk nokārto testus, absolvē skolu ar augstāku atzīmi, vieglāk iestājas augstskolās. Iesaistīšanās arī vecāku bērnu izglītošanā sniedzas vēl tālākos sasniegumos dzīvē un karjeras ceļā.. Pāri visam izceļas 3 jomas, kurās vecāki var trenēt savu ietekmi uz bērnu sasniegumiem: bērnu skolas apmeklējums, daudzveidīgi lasāmi materiāli mājās un televīzijas skatīšanās ierobežošana. 38 dažādu štatu astotās klases skolēnu (kuru vecāki bija iesaistījušies bērnu izglītošanā) matemātikas testu rezultāti atšķīrās pat par 90%.…