9. Secinājumi par bērna runas/ valodas attīstību veseluma skatījumā
Rūta ir kustīga un aktīva meitene, ne mirkli nevar nosēdēt bezdarbībā, visu laiku vēlas piedalīties aktivitātēs ko piedāvā citi grupas biedri, vai viņa pati. Ļoti komunikabla un draudzīga, laikā ko pavadīju veicot uzdevumus ļoti sadraudzējos ar Rūtu, jo ir atvērta uz sadarbību un prot veidot kontaktu gan ar pieaugušajiem, gan vienaudžiem. Lomu rotaļās vēlas ieņemt vadošo lomu, vēlas būt līdere. Ir plašs vārdu krājums, runa ir ļoti skaidra un saprotama. Teikumos ir pareiza vārdu kārtība, runā vienmērīgā tempā, runa ir raita. Ļoti labi klasificē lietvārdus pa attiecīgajām grupām. Izmanto arī ikdienas runā īpašības vārdus, prot tos izteikt un sadzirdēt lasītā, stāstīstā tekstā. Ir interese par grāmatām, labprāt tās skatās brīvajos brīžos gan bērnudārzā, gan mājās. Vienmēr labprāt izsakās par piedzīvoto brīvdienās, vai kādu atgadījumu, kas noticis. Runā pilniem teikumiem. Intelektuāli ļoti labi attīstījusies, ļoti gudra meitene. Uztver lasītā un stāstītā jēgu. Labi atstāsta tekstus, kas dzirdēti gan nodarbībās, gan mājās lasīti kopā ar vecākiem. Prot pati izveidot īsus stāstiņu, ļoti bieži šos stāstiņus izmanto lomu rotaļās, kad spēlējas ar rotaļlietām, tad improvizē un rāda teātri. Teikumus veido loģiskus un saskaņo tajos vārdus, tie ir secīgi. Izrunā visus patskaņus, līdzskaņus, divskaņus. Rūtai nedaudz grūtības sagādā jaunu vārdu veidošana.
…