Karburatormotora barošanas sistēma sagatavo vajadzīgā sastāva degmaisījumu un ievada to noteiktā daudzumā motora cilindros, kā arī izvada no tiem degšanas produktus. Motora darbībai nepieciešamo degvielu iepilda tvertnē. Atgriežot degvielas krānu, degviela no tvertnes ieplūst rupjajā degvielas filtrā. Šeit no degvielas atdalās rupjie mehāniskie piemaisījumi. Attīrīto degvielu pa vadu uzsūc degvielas sūknis un caur smalko filtru pievada karburatoram. Vienlaicīgi karburatorā caur gaisa tīrītāju ieplūst gaiss. Gaisa plūsma degvielu karburatorā izsmidzina, un, degvielas daļiņām sajaucoties ar gaisu, veidojas degmaisījums, kas caur ieplūdes kolektoru un ieplūdes vārstu tiek iesūkts cilindrā. Ieplūdes kolektorā degmaisījums sasilst un degvielas daļiņas iztvaiko. Cilindrā gāzveida degmaisījums sajaucas ar atliku gāzēm un veidojas darbmaisījums. Lai samazinātu ieplūdes kanālu garumu un uzlabotu cilindru pildījumu, daudziem motoriem uzstāda vairākkameru karburatoru. Tā, pimēram, astoņcilindru V veida motoram ЗИЛ – 130 karburatora I samaisīšanas kamerā tiek sagatavots degmaisījums 1., 4., 6. un 7. cilindram, bet II kamerā – 2., 3., 5. un 8. cilindram.
Atgāzes no cilindra izplūst atmosfērā caur izplūdes vārstu, izplūdes kolektoru, izplūdes cauruli un trokšņa slāpētāju.…