Džozefs Džurāns (Joseph Moses Juran) ir Juran institūta dibinātājs, kurš piedāvā kvalitatīvas konsultācijas un kvalitātes vadību. 1926. gadā viņš strādāja kopā ar Bell Laboratories komandu, lai izveidotu pirmās rūpnīcas statistikas procesa kontroles paņēmienus. Viņš veicināja kvaitāti, izmantojot viņa oriģinālos un profesionālos aprakstus, kuri tika izstrādāti pēc vienotas kvalitātes.
Džurāns izstrādāja kvalitātes stratēģiju- kvalitātes plānošanu, kvalitātes kontroli un kvalitātes uzlabošanu. Kvalitātes plānošanā gan iekšējie, gan ārējie klienti ir iesaistīti. Tādējādi tiek veicināta arī klientu zināšanu paplasināšana. Pakalpojumi un produkti tiek izstrādāti tikai, lai apmierinātu šīs vajadzības. Šī plānošana ir sagatavošanās process, lai sasniegtu augstus uzņēmuma mērķus. Kvalitātes kontrole ir process uzņēmuma mērķu sasniegšanai, galvenie vadības rīki ir statistikas procesa kontroles paņēmieni.
Lai gan kvalitātes vadība vairs nav nekāds jaunums, daudzos uzņēmumos vēl netiek atbalstīta kvalitātes vadības nepieciešamība. Vēl valda uzskats, ka tās ir papildus izmaksas, tā pietiekami nenovērtējot kvalitātes vadības vietu un tās lomu uzņēmuma kopējā struktūrā. Tomēr pēdējā laikā ar vien vairāk uzņēmumu pievēršas šai tēmai. Tie saprot, lai radītu kvalitatīvu produktu, nepietiek ar to, ka pirms pārdošanas tiks konstatēti defekti.
…