Degvielas padeves sistēmas tehniskā apkope un kopšana.
Karburatoramotora barošanas sistēmas uzdevums sagatavot vajadzīgā sastāva dagmaisījumu un ievadīt to vajadzīgā daudzumā motora cilindros.
Barošanas sistēmas kopšana. Tehniskajā apkopē jāpārbauda degvielas rezerves tvertnē un barošas sistēmas hermētiskums, kā arī jāattīra barošanas sistēmas aparāti no dubļiem.
Tehniskā apkopes laikā. Jāieeļļo karburatora vadības mehānisma šarnīri un jāpārbauda tā darbīgums. Ja motors darbojies putekļainos darba apstākļos jānomaina gaisa filtrs, degvielas filtrs jāmaina pēc 60 000 kilometriem. Mainot degvielas filtru ir precīzi jāievēro degvielas plūsmas virziens, pretējā gadījumā filtrs var apgrūtināt degvielas piekļuvi uz karburatoru. Karburatora motoros ir jāizskalo to pludiņkameras un dīzītes.
Barošanas sistēmas traucējumi un to novēršana. Barošanas sistēmas traucējumu dēļ vai nu pilnīgi izbeidz degvielas pievadīšanu, vai arī karburators sagatavo pārāk liesu vai pārāk treknu degmaisījumu.
Pārāk lies degmaisījums rodas, ja:
1. aizsērējuši karburatora smidzinātāji;
2. zems degvielas līmenis karburatora pludiņkamerā;
3. nepareizi noregulēta galvenā smidzinātāja caurlaides spēja;
4. bojāts degvielas sūknis;
5. aizsērējuši degvielas vadi, filtri vai nosēdtrauki;
6. iesprūdis benzīna tvertnes gaisa vārsts;
7. neblīvs karburatora pievienojums ieplūdes kolektoram vai neblīvs kolektora pievienojums cilindra galvai un gaiss iesūcas barošanas sistēmā.
Pārāk trekns degmaisījums rodas, ja:
1. pārāk augsts degvielas līmenis karburatora pludiņkamerā;
2. nepareizi noregulēta galvenā smidzinātāja caurlaides spēja;
3. nepareizs tīrīšanas vai izdilšanas rezultātā palielinājušies degvielas žikleru caurmēri;
4. ekonomaizera vārsts blīvi nenoslēdzas;
5. gaisa vārsts pilnīgi neatveras.
…