Autisms ir visaptverošs attīstības traucējums, kas ir problēma visas dzīves garumā. Kanādā Izglītības ministrija to klasificē kā komunikācijas spēju traucējumu. To definē kā psihiskās attīstības traucējumu, kas saistīts ar grūtībām:
zināšanu apguvē;
spējā kontaktēties ar vidi;
kustību jomā;
uztverē, runā, valodā;
bērna pirmsrunas simboliskā neverbālā izpausmē. [1; 239]
Autisms ir attīstības traucējums, kas iespaido cilvēka spēju komunicēt ar citiem, uztvert dažāda veida informāciju (redzes, dzirdes, taustes u.c.). Autisms iedalās dažādos līmeņos, no zema rīcībspējas zaudējuma līdz ļoti augstam rīcībspējas zaudējumam. Cilvēki, kuriem ir autisms ir mazkustīgi, ar ļoti zemām sociālajām iemaņām. [ 2 ]
Cita autisma definīcija norāda, ka autismam raksturīga smagi traucēta sociālās, saskarsmes attīstība; verbālā un neverbālā komunikācija var būt ļoti ierobežota vai ļoti vienveidīga. Skolēniem, kuriem ir autisms, ir ļoti ierobežots interešu un darbības loks un viņi noraidoši izturas pret pieaugušo vai vienaudžu centieniem pievērst viņus kaut kam citam.…