V.Minijarova audzināšanas stili:
1.Līdzjūtīgais audzināšanas stils
Bērns lielākoties tiek atstāts pats savā ziņā, jo vecāki ir aizņemti.
Vecāki bērnu nesoda, nedz slavē.
Vecāki bērnu mīl, taču nelutina.
Visas dzīves grūtības viņi dala ar bērnu un savu iespēju robežās cenšas pasargāt viņu no fiziskām un psiholoģiskām pārslodzēm.
Vecāki pozitīvi vērtē bērnu spēju dzīvē balstīties uz domāšanu, nevis emocijām. 2.Nolaidīgais audzināšanas stils
Bērna uzvedība netiek kontrolēta.
Mājās bērns lielākoties var uzvesties kā pats grib, taču sabiedrībā viņam formāli ir jāievēro pieklājības noteikumi.
Vecāki ir vienaldzīgi pret bērna vajadzībām un apmierina tikai tās, kuras viņi var apmierināt uz citu cilvēka rēķina.
Mācot bērnam ievērot noteikumus, šiem vecākiem nepastāv robežas nedz nosodījumam, nedz uzslavām.
3.Konfliktējošais audzināšanas stils;
Vecāku attieksmei nav vienojošās vecāku uzvedības tendences, un bērns, izjūtot vecāku pretrunīgo attieksmi pret sevi, tās ietekmē var būt gan nelaimīgs, gan lielīgs, gan viltīgs.
4.Sacensības audzināšanas stils.
…