1.Audzināšana ir - sociāli nozīmīgs un pedagoģiski pamatots mērķtiecīgi organizēts cilvēku sadarbības process harmoniskas un vispusīgas personības sekmēšanai.
2.Audzināšanas pamatprincipi ir: mērķtiecība, balstīšanās uz pozitīvo cilvēkā, vārdiskās un praktiskās darbības vienotība.
3.Audzināšanas procesā izdala 3 funkcijas
cilvēces garīgo vērtību apgūšana;
cilvēces garīgo vērtību saglabāšana;
cilvēces garīgo vērtību attīstīšana.
4.Audzināšana mērķis ir humāna personība, kuras pamatā ir brīvības, patstāvības un atbildības virzība, kas veidojas un attīstās darbībā.
5.Audzināšanas darbībā metodes un formas veido pedagoģiskā procesa taktiku.
6.Attieksmes ir integrētas personības īpašības, kas veidojas dzīvesdarbības pieredzes, zināšanu apguves, pārdzīvojuma un gribas piepūles vienībā un izpaužas vērtībās, mērķos, ideālos un normās.
7.Ir 3 attieksmju veidi:
situatīvā jeb epizodiskā;
paradumu;
pašregulācijas.…