Vingrināšanās darba plāna sastādīšanā pieradina cilvēku ekonomēt savu un citu laiku.
Audzināšanas darbībā izšķir patstāvīgos un epizodiskos pienākumus. Taču pats galvenais – pienākumam jābūt personīgi nozīmīgam, un tas ir daļa no kopīgi veicamā darba.
Darba uzskaite, analīze un paškontrole ir pamatoti paņēmieni, kas palīdz koordinēt visa kolektīva un atsevišķa skolēna darbu.
Ar pienākuma izpildes analīzi pievēršam kolektīva locekļu uzmanību skolēna zināšanām, prasmēm, viņa attieksmei un pozīcijai darbībā.
Stimulēšanas metodes ir savstarpēja palīdzība, pieredzes apmaiņa, rotaļspēles, uzslava, sods.
Darbības rezultātu rezumēšanas galvenā metode ir novērtēšana. Novērtēšanas paņēmieni ir pašvērtējums, citu vērtējums, audzinātāja novērtējums.
Audzināšanas darbības organizēšanas metodes veicina sistēmas izveidi personības attīstības sekmēšanā. Metodes ir lietojamas kompleksi. Izolēti tās nedod vajadzīgos rezultātus.
…