Audzināšanas procesā skolotājs mērķtiecīgi virza skolēnu garīgo, fizisko un sociālo attīstību, stimulē viņu pašaudzināšanu. Šajā darbībā svarīga ir ne tikai audzināšanas stratēģija: principi, bet arī taktika-metodes.
Pati esmu beigusi nesen vidusskolu, tādēļ labi atceros skolotāju izmantotās metodes sadarbībā ar skolēniem. Savā sadarbībā vēlos izmantot tās metodes, kuras bija visefektīvākās man, un nepieļaut to skolotāju kļūdas, kuras parādījās viņu izvēlētajās metodēs.
Savā sadarbībā vēlētos izmanto skolēnu darbības organizēšanas metodi, bet mazāk pārliecināšanas vārdiskās metodes, jo audzināšana ir tā, kur bērniem nepieciešams darbībā ieguldīt savus spēkus, spējas, veidot ideālus, spriedumus, izteikt savas domas, uzskatus.…