1. Metodes ir viens no visbūtiskākajiem faktoriem audzināšanas organizācijā un pašaudzināšanas virzīšanā.
2. Audzināšanas metodes būtība vienmēr noteikta atkarībā no tā, kā izprasts pats audzināšanas process.
3. Lai pārņemtu cilvēces vispārinātu pieredzi, nepieciešams apgūt filozofiskās, politikās, tikumiskās, estētiskās un citas idejas, uzskatus, uzvedības normas un likumus, bet, lai apgūtu nepieciešamās uzvedības formas un ar tām saistītās prasmes un iemaņas, sākot ar uzvedību sadzīvē un ar piedalīšanos sabiedriskajā dzīvē, nepieciešama daudzveidīga darbība.
4. Audzināšanas metodes tika iedalītas trīs grupās: 1) pārliecināšanas metodes, 2) darbības metodes, 3) darbības regulēšanas metodes.
5. Audzināšanas metodes varam definēt kā audzinātāja un audzēkņu sadarbības veidus, pilnveidojot audzēkņu pašregulācijas attieksmes.
6. Diagnosticēšanas metode. Funkcija – noteikt katra skolēna un klases kolektīva līmeni un uz tā apzināšanās pamat prognozēt audzināšanas mērķi. …