Audzināšanas darba programma - ir skolas reglamentējošs dokuments, kas nosaka audzināšanas darba mērķus un uzdevumus. Programmai ie ieteikuma raksturs, to var izmantot ikviens klases audzinātājs savā darbā ar audzināmo klasi.
Audzināšanas ir mērķtiecīgi organizēts cilvēkdarbības process, kas virzīts uz sociālās kultūras pieredzes nodošanu no paaudzes paaudzei, uz jaunās paaudzes vērtīborientāciju un pašregulācijas veidošanu un garīguma izkopšanu. Audzināšanas procesā – veidojas un attīstas personības attieksme pret cilvēku, darbu, kultūras vērtībām, dabu, sabiedrību, valsti. Tas nodrošina iespēju kļūt par pilntiesīgiem sabiedrības locekļiem, pašiem noteikt savu dzīvi, rīcību būt atbildīgam par to. Mainoties sabiedriskajām iekārtām vairakkārt iz mainījušies priekštati par audzināšanu. Šobrīd, kad vaidojam demokrātisku sabiedrību, audzināšanas mērķis ir brīva, patstāvīga un atbildīga personība. Skolēnus jāsagatavo dzīvei Eiropā un pasaulē, saglabājot savu kultūras identitāti. Spēcīgu valsti var veidot tikai vesela, gudra un stipra tauta, tāpēc audzināšanas darbības rezultātā ir jārada skolēnos vēlmi sevi garīgi un fiziski pilnveidoties, bet tas nav iespējams bez savstarpējo attiesību kultūras un sapratnes. Bet zināšanu uzkrāšanas būtiski ir iemācīt jauno cilvēku integrēties sabiedrībā un nostiprināt attieksmi pret dzīves pamatvērtībām, tai skaitā pret sevi un savu veselību kā līdzekļi citu vērtību iegūšanai.
Audzināšanas darba mērķis
Audzināšanas darba mērķis – brības un atbildīgas personības attīstības sekmēšana, veidojot demokrātiskai sabiedrībai raksurīgu attieksmi pret vērtībām, morāli, indivīda pienākumiem , tiesībām un spēja pieņemt lēmumus dažādās dzīves situācijās.
…