Mērķis ir apmācības sistēmas izveidošana, lai novērstu komunikācijas, runas un valodas traucējumus, kā arī profilakse un profilaktiskais darbs.
Strādā.
0 – 3 gadi. Agrīnās attīstības logopēdi.
0 – 1.g. problemātiskie bērni dzimuši ar grūtībām, pirms runas perioda kavējas. 8 mēnešos – atā teikt un rādīt. Bērnam jāskatās, jāklausās un jāsāk veikt šīs darbības.
3 gadi. Valodas attīstība (bērnam jārunā). Jāvēro zīšanas un rīšanas funkcija. Ja problēmas ir tā, problēmas būs arī ēst un runāt.
3 – 7gadi. Pirmsskolas logopēdija. Bērni, kuri nerunā, valoda nav attīstīta:
1)Bērna attīstības traucējumi
2)Skaņu attīstīšana traucēta
3)Bērni ar stostīšanos
Pirmsskolas izglītība un specializētas izglītības iestādes.
Bērniem ar runas traucējumiem (bērnudārzi). Ir speciālas pirmsskolas izglītības iestādes bērniem ar problēmām – runas traucējumi, gaitas , stājas traucējumi. Speciālisti tiek nodrošināti bezmaksas. Arī bērniem ar kavētu psihisko attīstību. Bērniem ar speciāliem garīgās attīstības traucējumiem.
Skolas logopēdija. 1. – 4. Klase. Kavēta valodas attīstība, nepietiekama attīstība, fonemātiskās dzirdes nepietiekama attīstība (rakstības, lasīšanas un matemātisko darbību traucējumi).
Audiologopēdija – dod medicīniskas zināšanas, palīdz. Darbojas medicīniskās iestādēs. Var arī skolas, ja vajag. Darbs ar pieaugušajiem un bērniem ar medicīnas faktoriem priekšplānā. Smadzeņu bojājumi var novest pie rīšanas traucējumiem.
Logopēdu darbības virzieni.
Runas un valodas attīstība, korekcija, profilakse.
Izveicina runas profilakse. Vecākiem jālabo bērna nepareizā runa, lai 4 gadu vecumā nav nepareiza izruna.
Motorikas korekcija – artikulācijas aparāts, sīkā motorika, vispārīgā motorika (logopēdija šeit darbojas ar fizioterapētu).…