Ierastas situācijas manā dzīvē...
Man kaut ko ir nepieciešams sagatavot darbam vai mācībām. Es ērti iekārtojos dīvānā ar grāmatu rokās un sāku lasīt. Pēc kāda laika es sajūtos izsalkusi un dodos uz virtuvi kaut ko apēst. Es atgriežos pie lasīšanas un dzirdu, ka ārā sarunājas cilvēki. Brītiņu paklausos viņos un tad atkal pievēršu savu uzmanību grāmatai. Vēl pēc kāda laika es jūtos nogurusi un ieslēdzu radio, lai mazliet paklausītos mūziku. Uz kādu brīdi es turpinu lasīšanu, bet tad nez kāpēc atceros kaut ko, kas noticis nesenā pagātnē, un sāku domāt par to. Kad es palūkojos pulkstenī, esmu izbrīnīta, saprotot, ka ir pagājusi jau vesela stunda, bet es tā īsti neko neesmu izlasījusi.
Es nevaru arī koncentrēties lasīšanai vai kādai citai darbībai skaļās un cilvēku pilnās vietās – kafejnīcās, sabiedriskajā transportā, sporta spēļu laikā – jo pārāk daudz kas cits notiek man apkārt, ir troksnis un nemitīgi kaut kas no apkārt notiekošā novērš manu uzmanību.
Šādas situācijas, kad nespēju sakoncentrēt savu uzmanību, gandrīz vienmēr izveidojas tad, ja tas, kas man ir jālasa vai jādara, ir vajadzīgs, taču man neinteresants, bet bieži notiek arī tā, ka tas, ko lasu vai daru, man ir interesants, bet uzmanību dažādu man traucējošu apstākļu dēļ sakoncentrēt nespēju.
Manuprāt, šie gadījumi liecina par koncentrēšanās spēju, kas nav pietiekoši augsta un spēcīga, lai atgaiņātu visus traucēkļus.
Ja cilvēks prot sakoncentrēt savu uzmanību kaut ko darot, tas ļauj darāmo paveikt labāk, ātrāk un veiksmīgāk, tāpēc, pēc manām domām, ir ļoti būtiski attīstīt un uzlabot savas koncentrēšanās spējas, ko izdarīt palīdz dažādi šim mērķim domāti vingrinājumi un uzdevumi.
INSTRUKCIJA:
Paņem grāmatu un saskaiti vārdus jebkurā rindkopā. Saskaiti tos vēlreiz, lai pārliecinātos, ka esi saskaitījis pareizi. Sāc ar vienu rindkopu un kad tas kļūst vieglāk, saskaiti vārdus visā lapaspusē. Skaitīšanu izpildi domās, tikai ar acīm, nepieliekot pirkstu pie ikviena vārda.
AUDITORIJA:
Sākot no skolas vecuma bērniem, beidzot ar vēlīnā brieduma pārstāvjiem, katram piemērojot atbilstošas grūtības pakāpes tekstu un tā lielumu.
NEPIECIEŠAMAIS LAIKS:
Atkarīgs no teksta garuma. Vidēji 5-20 minūtes. MĒRĶIS:
Attīstīt uzmanības koncentrēšanas spēju. …