Katru dienu katrs no mums pieņem ļoti daudz lēmumu. Lēmumi ir gan nozīmīgi gan maznozīmīgāki. Tātad ik reiz mēs nonākam vai nu vienkāršākas vai sarežģītākas izvēles priekšā. To pašu var attiecināt arī uz menedžmenta lēmumiem. Tikai būtiska atšķirība ir tā, ka privātas personas izvēle un lēmums ietekmē vispirms personīgo un šaurā lokā piesaistītu cilvēku dzīvi, bet vadītāja pieņemtais lēmums par visu organizāciju (effektīvs vai neefektīvs) var nopietni ietekmēt daudzu cilvēku likteņus.
Efektīvi strādājošs vadītājs saprot un pieņem kā faktu to, ka viņa izvēlētā alternatīvai var būt trūkumi, iespējams, būtiski. Organizācijās vadības lietās ļoti maz sastopamas situācijas, tik vienlīdzīgas, ka paša labākā lēmuma rezultāts nesīs tikai labu.
Neviens pieņemtais lēmums nevar būt 100 procentīgi pilnīgs. Katram pieņemtam lēmumam var būt savi mīnusi. Piemēram, vadības pieņemtais lēmums var šķist nepievilcīgs darbiniekiem. Rezultātā var rasties pretestība pret pārmaiņām un darbs vairs netiek pildīts efektīvi.
Uzņēmuma lēmumi ir vērsti uz noteiktiem stratēģisiem mērķiem, kuri savukārt realizē uzņēmuma misiju. Taču protams nevar aizmirst, ka, pieņemot lēmumu, tas ir pakļauts dažādiem ietekmējošiem faktoriem. Tie var būt tīri subjektīvi, psiholoģiski faktori, kad vadītājs jeb darbinieks pieņem vienu vai otru lēmumu personisku iemeslu dēļ. Uzņēmējdarbībā ir jābalstās vairāk uz uzņēmuma mērķiem un jāpieņem lēmums, izrietot no tā, kas varētu attīstīt uzņēmumu. Šajā gadījumā personīgās lietas nedrīkst jaukt ar darījumiem.…