SECINĀJUMI
Atļautā braukšanas ātruma neievērošana ir liela problēma mūsdienās un tas ir cieši saistīts ar ceļu satiksmes nelaimes gadījumiem. Ja tiktu ievēroti braukšanas ātrumu ierobežojumi būtu daudz labāka ceļu satiksmes drošība. Tāpēc šai tēmai nepieciešama pastiprināta uzmanība.
Soda punktu sistēmas ieviešana ir ļoti efektvīva un mērķi attaisnojoša, aplūkojot datus redzams, ka tiešām situācija uzlabojas, ātruma samazināšanās ir novērojama, tas vistiešākajā veidā ietekmē drošību uz koplietošanas ceļiem, negadījumu skaits samazinās, bojā gājušo un smagi cietušo skaits samazinās. Vienīgi nepieciešama nopietna pieeja, lai šīs sistēmas principus vienotu visās valstīs, ja ne visās, tad vismaz kaimiņvalstīm vajadzētu vienoties par vienlīdzīgu soda punktu sistēmas ieviešanu. Protams, pastāv arī citas iespējas kā šo situāciju uzlabot, lai visi būtu vienlīdzīgi likuma priekšā.
Ceļa posmu kontrole ir sevi parādījusi no labākās puses, tā ne tikai labi kontrolē atļauto braukšanas ātrumu, bet arī palīdz dažādos citos variantos, kā, piemēram, novērojot vai transportlīdzeklim ir ieslēgtas gaismas, vai tas nav izsludināts meklēšanā un citas lietas. Protams, kā jau visām sistēmām arī šai sistēmai ir savas vājās puses, tas nozīmīgākais ir tas, ka nepieciešams noskaidrot kurš īsti ir sēdējis pie transportlīdzekļa stūres noteikumu pārkāpšanas brīdī. Šī problēma ir tas iemesls kādēļ daudzās valstīs šī sistēma nav ieviesta.
Aplūkojot rezultātus ir skaidri redzama šīs sistēmas pozitīvais guvums, tādēļ būtu nepieciešams risināt šo problēmu. Var uzlikt tādas kameras kas fiksē gan transportlīdzekļa valsts reģistrācija numura zīmi, gan vadītāja seju, šim pasākumam var katrai funcijai pielietot savu atsevišķu kameru. Ja šīs novērošanas kameras tiktu apstiprinātas arī ātrumiem, kas zemāki par 50km/h tad tas pavērtu plašākas iespējas tās izmantot pilsētas teritorijā.
…