12. Kādas spējas ir labāk izteiktas bērniem ar dominējošo labo smadzeņu puslodi?
Bērniem ar dominējošo labo smadzeņu puslodi:
• Labi uztver būtību;
• Laba loģiskā un tēlainā atmiņa;
• Labi orientējas shēmās, tabulās, grafikos un kartēs;
• Labi koncentrē uzmanību;
• Augstākas abstrakcijas spējas
• Labi orientējas darba loģiskā secībā (strādā ātrāk – padara vairāk);
• Spēj lasīt ar kājām gaisā;
• Mākslinieciski apdāvināti;
• Emocionālāki;
• Radošs potenciāls;
• Sociālā inteliģence;
• Ilgstoša atmiņa.
13. Ar ko atšķiras mācīšanās motivācija pirmsskolas vecuma bērniem un 16-19 gadīgajiem jauniešiem?
Pirmsskolas vecumā pamatā ir saskarsmes vajadzība (skolotāja klātbūtne). Stimulējošs darbību novērtējums (atzinība, uzslava u.c.). jūtīga attieksme pret kritiku. Vajadzība gūt vērtējumu vienaudžu vidū (atzinība, vērtējums no citiem bērniem, skolēniem).
Jaunieši vēlas, lai skolotājs viņus uztvertu kā līdzvērtīgus cilvēkus, nevis, kā mazus bērnus. Lielāka nozīme iegūst patstāvīgo darbu vērtēšana. Pašmotivizācija – jaunieši jau gūst ievirzi tam, par ko vēlas būt un ko vēlas sasniegt.
14. Pie kādiem priekšnosacījumiem var sagaidīt, ka skolotājs būs autoritāte skolēnam pusaudžu vecumā?
1) Skolotājs kā personība (personiskais piemērs, uzvedība);
2) Skolotājs kā diskusijas vadītājs ar skolēnu, uz līdzvērtīgiem nosacījumiem;
3) Skolotājs kā atbalsts (dažādām idejām u.c.);
4) Skolotājs kā iedvesmotājs;
5) Skolotāja līdzdalība dažādos pasākumos;
6) Skolotāja spēja aizraut, ieinteresēt.
…