Konspekts
Uzņēmējdarbība un tiesības
Mārketings, reklāma
Atbildes eksāmena jautājumiem klienta aprūpē-
Atbildes eksāmena jautājumiem klienta aprūpē
115. Tirgus un uzņēmējdarbības attīstības virzieni
Pasaules virzība uz atvērtiem, konkurences vadītiem tirgiem turpināsies; reizē ar to arī uz marketinga un stratēģijas globalizāciju. Šādos apstākļos darbojoties organizācijai var rasties vairākas problēmas/iespējas: Tā var pārpludināt ārzemju tirgu ar esošiem produktiem; Tā var izveidot nodrošināt saviem produktiem alternatīvus lietojumus ar mērķi pārvarēt tirgus piesātinājumu; Tā var paplašināt produktu skaitu alternatīviem lietojumiem; Tā var paātrināt innovācijas tempus, lai samazinātu produkta lietošanas laiku; Tā var labāk apmierināt patērētāju pieprasījumu palielinot piedāvājuma daudzveidību vai izgatavojot produktu pēc pasūtītāja specifikācijas – rezultatā iegūstot jaunas tirgus daļas.
Šodien ir mērķis radīt individualizētus produktus/pakalpojumus par pieņemamu cenu un ar to cieši piesaistīt klientus organizācijai. Iezīmējas sešas stratēģijas:
• Komponenšu unifikācija – vienas un tās pašas komponentes lieto daudzos produktos (mēbeles).
• Komponenšu maiņa – viens un tas pats bāzes produkts tiek daudzveidots pievienojot tam atšķirīgas detaļas tādējādi iegūstot virkni it kā atšķirīgu produktu (T-krekli, pulsteņi, apģērbi utt.).
• “Piegriezt, lai derētu” - viena vai vairākas komponentes tiek neierobežoti variētas.
• “Miksēšana” – komponentes tiek sajauktas tādā mērā, ka gala produkti kļūst pilnīgi atšķirīgi.
• “Autobusa” – standarta struktūru pilnveido ar dažām komponentēm un variē pēc izmēra – lielveikali, autogaismas, fotoaparāti utml.
• Sekciju – savieno pēc vēlēšanās vairākas atšķirīgas komponentes pie nosacījuma, ka tām ir standartizēts “interfeiss”.
116. Makroietekmes.
Darba tirgus globalizācija
Vienota Eiropas tirgus veidošanās nozīmē gan lielu strādājošo mobilitāti, gan lielāku tirgu, gan lielāku konkurenci. Nepieciešamība pēc labām valodas zināšanām visos organizācijas līmeņos liekas neapšaubāma – valodas jāpārzin ne tikai aizjūru braucējiem un augstākajiem pārvaldes darbiniekiem, bet arī meistariem, telefonistiem utt.
Masu komunikāciju sistēmu ietekmes pastiprināšanās
Jau tagad dzīvojam milzīgu antenu šķīvju, satelītu sakaru un Interneta laikmetā. Domājams, ka šie procesi turpināsies arī nākotnē. Caur šīm sakaru sistēmām produkti gūst globālu izplatību.
Pasaules mēroga komunikācijas nodrošina ļoti ātru stilu izplatīšanos. Iespējas ātri sasniegt lielu iedzīvotāju daļu nodrošina labas marketinga iespējas. Rezultatā modes viļņu periods var kļūt arviem mazāks. Šādos tirgus sektoros būs nepieciešami daudz straujāki difūzijas procesi.
“Augsto tehnoloģiju” lietojumu paplašināšanās
Nākotnē tehnoloģijas vēl vairāk pilnveidosies un to lietojumi paplašināsies.
Tas mainīs darba raksturu – daudziem kļūs iespējams darbu veikt mājās. Pārdošanas procesus šīs iespējas jau šodien ir ievērojami pārveidojušas un, domājams, nākotnē tikai retumis pārdevēji ieradīsies bāzēs, pamatā uzturot kontaktus ar datortīkliem, telekomunikācijām.
Iespējams, ka arī izglītības sistēmā gaidāmas lielas izmaiņas. Zinot vairāk kādos veidos indivīdi mācās un saistot to ar jaunajām tehnoloģijām var prognozēt jaunas mācīšanas formas – daudz mazākas grupas mācīs ar elektronikas līdzekļiem (TV, datortīkli). Tās skolas, ko mēs pazīstam šodien, kļūs par pagātni; tam savukārt var būt milzīga ietekme uz socializācijas procesiem (iepriekš tika uzsvērta skolas lielā loma socializācijas procesos).
Tādu jaunu iespēju attīstīšana, kā “virtuālā realitāte”, liekas, varētu ievērojami mainīt mūsu dzīvesstilu. Piem., ja rodas iespēja izbaudīt “luksus aizjūras brīvdienas” nedodoties ceļojumos, daudzi dos priekšroku darīt to mājās. Līdz ar to atpūtas industrijai parādās gan lielas iespējas, gan draudi pastāvēšanai patrreizējā formā.
…
Konspektā apkopotas atbildes uz 116 jautājumiem RTU studiju priekšmetā Klienta aprūpe (4. kurss, RWCH0)
- Atbildes eksāmena jautājumiem klienta aprūpē
- Eksāmena atbildes mārketingā
- Eksāmena uzdevums tirgzinībās
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Eksāmena uzdevums tirgzinībās
Konspekts augstskolai1
-
Eksāmena atbildes mārketingā
Konspekts augstskolai15
-
Tirgzinības eksāmena jautājumi
Konspekts augstskolai31
-
Tirgzinības
Konspekts augstskolai11
-
Eksāmena jautājumi un atbildes mārketingā
Konspekts augstskolai14