Nobeigums.
Valsts par pamatizglītības mērķiem ir izvirzījusi skolēna personības attīstību, vērtībizglītības veicināšanu, skolēna prasmju mācīties izkopšana, praktiskai dzīvei nepieciešamo prasmju apguve. Ir nepārprotami, ka pamatnostādnēs, blakus novitātēm, akcentu maiņām, mācīšanas un mācīšanās, skolēna un skolotāja lomu jaunajai izpratnei, ir jaušama arī J.A.Komenska ideju klātbūtne. Nenovērtējama nozīme ir J.A.Komenska humānisma, dabatbilstības, didaktisko principu, pansofijas idejām. J.A.Komenskis rāda ceļu uz izglītotu, atbildīgu, radošu, brīvu personību. Tāds ir arī mūsdienu izglītības mērķis.
Tās nosacījums ir cieņa pret bērna personību, pozitīvas mācību motivācijas veidošana, nepārtraukta izglītība jeb mūžizglītība, labvēlīga sadarbība.
J.A.Komenska pedagoģiskās idejas mūsdienu skolotājam var kalpot ne tikai kā nozīmīgs profesionālās meistarības avots, palīdzot pārvarēt kūtrumu, sastingumu, dogmatismu mācīšanā un audzināšanā, bet arī rada izpratni par skolotāja lomu sabiedrībā un cilvēka dzīves jēgu.
Literatūras saraksts:
…