Mūzika pasaulei ir devusi un vienmēr dos ļoti daudz prieka, sajūsmas, tai ir pat ārstnieciska nozīme cilvēka dzīvē. Šajā referātā vēlos nedaudz ieskatīties spilgtas personības, Arnolda Šēnberga, dzīvē un mūzikas filozofijā. Viņa 12 toņu sistēma tikpat dziļi ietekmējusi mūzikas pasauli kā Pikaso un kubisms – glezniecību. Tāpat kā Pikaso, Šēnbergs nonāk pie sava jaunieveduma, būdams pārliecināts, ka 20. gadsimta sākumā māksla sevi ir pilnīgi izsmēlusi.
Mani vienmēr interesējuši drosmīgi cilvēki, kuri mēģina pasaulei pierādīt, ka nav tikai balts vai melns – lūk, mākslinieks,kurš ar savu īpašo pieeju iekaroja pasaules mīlestību un slavu,kaut atrodās arī cilvēki, kuri neizprot Šēnbergu.
Arnolds Šēnbergs.
Pie modernās mūzikas citadeles ieejas stāv biedējoša personība ar spēcīgu intelektu un nelokāmiem principiem – Arnolds Šēnbergs - dzimis 1874. gada 13. septembrī Vīnē, Austrijā, miris 1951. gada 13. jūlijā Losandželosā, bija ebreju izcelsmes austriešu / amerikāņu komponists, diriģents, mūzikas zinātnieks un gleznotājs-daiļkrāsotājs, muzikāla ekspresionisma virziena pārstāvis, atonālās mūzikas un 12 toņu kompozīcijas sistēmas izveidotājs (zināma tāpat kā "dodekafonija" vai "seriāla tehnika"). Šēnbergs bija viens no 20. gadsimta rietumu mūzikas īpaši ietekmīgajiem darboņiem.
Bērnībā spēlējis vijoli un čellu un mīlējis reizē Brāmsu un Vāgneru.…