Ārējas ekonomikas attiecības.
Mūsdienu globalizācijas apstākļos veidojas arvien ciešāki ekonomiskie sakari starp dažādām pasaules valstīm. 2003.gada par piemērotāku globalizācijas koncepciju uzskata to, kas uzsver jaunu ideju izplatību, lielāku preču un pakalpojumu, un darbaspēka kustību pāri tradicionālām valstu robežām. (G.Ķēniņš Kings. 158.lpp.) Tāpēc jo plašāk izvēršas starptautiskās ekonomiskās attiecības (starptautiskā tirdzniecība, kredīts, tūrisms u.c.), jo aktuālāka kļūst starpvalstu naudas norēķinu problēma. (G.Lībermanis. 95.lpp.)
Izskatot starptautisko tirdzniecību jāņem vērā arī to, ka ne visas preces ir reāli redzamas, ir tādas preces, kā informācija, tūrisms, konsultācijas u.c., kuras arī ir ļoti būtiskas mūsdienu dzīvē. Ar starptautisko tirdzniecību ir cieši saistīti divi jēdzieni: eksports un imports.
Tieši eksportu ietekmē trīs faktori:
1.reālais iekšzemes kopprodukts ārvalstīs
2.Latvijas uzņēmumos ražoto preču un pakalpojumu cenas salīdzinājumā ar tādu pašu izstrādājumu ārvalstīs
3.valūtas kurss
(V.Biske 274.lpp.)
Toties importu ietekmē šādi faktori:
1.Latvijas reālais iekšzemes kopprodukts
2.ārzemnieku ražoto preču un pakalpojumu cenas salīdzinājumā ar tādiem pašiem Latvijas uzņēmumos
3.valūtas kurss …