Produktu patērētāju uzvedība ir tieši saistīta ar sabiedrības sociālajām un ekonomiskajām izmaiņām. Patērētāju uzvedību ietekmē pēdējos gados pilnīgi mainījusies sociālā – kultūras sfēra, dzīves veida un stila kardinālās izmaiņas, kas atspoguļojas demogrāfiskos un citos rādītājos:
• demogrāfiskā pieauguma samazināšanās;
• vidējā ģimenes lieluma samazināšanās;
• iedzīvotāju novecošana;
• vientuļo un strādājošo sieviešu skaita pieaugums;
• iedzīvotāju straujā noslāņošanās pēc ienākumu līmeņa;
• lielpilsētu uzplaukums un mazpilsētu degradācija;
• izglītotā iedzīvotāju skaita pieaugums;
• iedzīvotāju iespējamo uzvedības modeļu diferenciācija;
• vajadzību dažādības pieaugums.
Pirkšanas procesā iesaistītās personas, to lomas
Analizējot pirkšanas lēmuma pieņemšanu, ir jāizpēta to personu tipus, kas pieņem lēmumu par pirkšanu vai ietekmē šo lēmumu pieņemšanu. …