Mārketinga stratēģiju un taktiku vairākos veidos ietekmē patērēšanas situācija. Pirmām kārtām, tā reizēm var būt vitāli svarīga tirgus segmentācijas shēmās, kas atspoguļo patērēšanas apstākļu dažādība. Tāpat arī lietošanas apstākļi ir svarīga produkta pozicionēšanas daļa.
3) Kāda ir šo faktoru ietekmē uz lēmumu pieņemšanu dažādās vecuma grupās?
Izmaiņas sabiedrības vērtību sistēmā var rasties uz dzīves cikla pamata, tas ir, līdz ar indivīdu novecošanu viņu vērtības mainās. Apgalvojuma pamatā ir uzvedības asimilācijas teorija. Paaudžu maiņa, tur pretim, ierosina, ka pastāvēs pakāpeniska esošo vērtību maiņa. Kad šodienas jaunieši novecos, viņi atcerēsies savas jaunības vērtības un aizvietos tās ar šodienas veco patērētāju vērtībām. Vienas paaudzes vērtības tiek ieaudzinātas nākamajā pirmām kārtām ar tās ģimeni, reliģiju un izglītību.
4) Definējiet ģimenes ietekmi uz patērētāja uzvedību.
Ģimene var ietekmēt patērētāja uzvedību, jo 1) daudzu produktu iegādi veic kāds no ģimenes locekļiem; 2) indivīda pirkuma izdarīšanas lēmumu var spēcīgi ietekmēt citi ģimenes locekļi. Kā piemēru var minēt māju vai automašīnu iegādi, kad pirkumu izdara viens cilvēks, bet pārējie ģimenes locekļi to ietekmē. Cilvēka, kurš ģimenē gatavo maltītes un iepērk visus tam nepieciešamos produktus, iepirkšanos lielveikalā ietekmēs citu ģimenes locekļu gaume un ēšanas paradumi.
Tāpat arī pirkumu ietekmē vairāki mainīgie: strukturālie mainīgie (mājsaimniecības vai ģimenes galvas vecums, precējies/neprecējies, bērnu esamība, nodarbinātība). Socioloģiskie mainīgie, kas nosaka, kā ģimenes funkcionē, ir saliedētība (emocionālā saikne ģimenes locekļu starpā, to tuvība), piemērošanās spēja (ģimenes spēja mainīt tās varas struktūru, lomu attiecībās), saziņa (jo tā ir labāka, jo ģimenes locekļi var apmainīties ar savām vēlmēm, sajūtām un apmierinātību ar pirkumiem).
…