5. INDEKSU METODE
Ar indeksu metodi tika aprēķinātas naktsmītņu vidējās cenas (eur) par nakti un pārdoto naktsmītņu skaita (klientu skaita) individuālie indeksi. Lai redzētu, kāda ir naktsmītņu noslogojuma un cenu dinamika pēdējos divos gados, indeksu aprēķini tika veikti par 2010. un 2011. gadu.
Fiziskā apjoma individuālais indekss (iq) ir 1,21, tas nozīmē to, ka naktsmītņu pārdošanas apjoms 2011. gadā salīdzinot ar 2010. gadu ir 121 %, kas ir par 21 % vairāk. Cenu individuālais indekss (ip) ir 1,22, kas norāda uz to, ka naktsmītņu vērtība sakarā ar tās cenu izmaiņām 2011. gadā, salīdzinot ar 2010.gadu, ir palielinājusies par 22%. Savukārt produkcijas vērtības individuālais indekss (ipq) ir 1,48, no tā izriet, ka attiecība starp naktsmītņu vērtību 2011. gadā un naktsmītņu vērtību 2010. gadā liecina par produkcijas vērtības (ieņēmumu) palielināšanos par 48%.
…