Mūsdienās, tā saucamajos jaunajos laikos vairs nepietiek ar tautas gudrībam par audzināšanu, šobrīd nepieciešama lielāka pieredze un profesionalitāte. Ļoti strauji ir attīstījusies zinātne, kas izvirza jaunas prasības skolai.
16.-17.gs.izvirzījušās jaunas idejas, kas mainījušas pasaules uzskatu un domāšanas veidu. Šajā laikā ir daudzi talantīgi cilvēki, kas izraisa intelektuālo revolūciju, piemēram, N. Koperniks un A. Vezālijs.
A.N. Vaithedams 17.gs. nodēvē par ģēniju gadsimtu.
Eiropā notiek neparasta garīga izaugsme, pateicoties šādām personībām : Leonardo da Vinči, B. Mikelandželo, V.da Gama, K. Kolumbs u.c. Ģēniju gadsimtā dzimušas dažādas eksperimentālas metodes, līdz ar to idejas tikušas īstenotas praksē.
Jauno laiku sākotne zināma ar to, ka no teocentriskās skolas bijusi pāreja uz izglītību, kas orientēta uz zinātni un mākslu.
J.A.Komenskis kļūst par audzināšanas teorijas mākslas pamatlicēju. Komenskis bijis izcils pedagogs, domātājs, zinātnieks, filozofs,valodnieks,teologs un vēsturnieks. …