. Sākot ar 2005. gadu, ombuds saka izskatīt sūdzības arī par īpašuma apdrošināšanu, transportlīdzekļu brīvprātīgo apdrošināšanu un citiem apdrošināšanas veidiem.
Klientiem līdz ar to ir iespēja uzreiz nevērsties tiesā, kas ir dārgi un ilgstoši, bet iesniegt sūdzību ombudam, kas ir pieredzējusi un kompetenta persona apdrošinātāju darbības jautājumos. Analogas ārpustiesas strīdu izskatīšanas institūcijas apdrošināšanas jomā darbojoties daudzās Eiropas Savienības un tās kandidātvalstīs. Tas ir mēģinājums risināt strīdu starp apdrošinātāju un apdrošināšanas ņēmēju, pirms šis strīds nokļuvis tiesā. Šobrīd vēl nav izlemts, vai turpināt attīstīt un paplašināt ombuda izskatīto strīdu loku esošajā sadalījumā, kur ir viens ombuds bankām, viens apdrošinātājiem, vai arī veidot vienu finanšu sektora ombudu.
Un tagad vēlētos nedaudz pastāstīšu par darbības kārtību kādā Latvijas Apdrošinātāju asociācijas ombuds izskata apdrošinātāju klientu sūdzības.
Kārtību, kādā tiek izskatītas sūdzības, nosaka šis reglaments un Nolikums par Latvijas Apdrošinātāju asociācijas ombudu. Jautājumus, kas nav paredzēti augstākminētajos dokumentos un nav noregulēti likumos un citos normatīvajos aktos, ombuds izlemj saskaņā ar šo reglamentu. Sūdzību izskatīšanas materiāli tehnisko nodrošinājumu sedz no Latvijas Apdrošinātāju asociācijas līdzekļiem.
…