Problēmu novēršana.
James Webb ierosināja piecas pieejas, lai novērstu sociālās un emocionālās problēmas:
1. Atbalstīt vecākus!
Vecāki ir īpaši svarīgi, lai novērstu sociālās vai emocionālās problēmas. Mācības nav tik svarīgas, cik atbalsts. Atbalstoša ģimene vidē var novērst nelaimīgu skolas pieredzi. Vecākiem ir vajadzīga informācija par apdāvinātiem bērniem.
2. Koncentrēties uz mazu bērnu vecākiem!
Vislabāk iesaistīt vecākus var, kamēr bērni ir mazi. Vecākiem īpaši jāsaprot īpašības, kas padara apdāvinātus bērnus atšķirīgus no citiem.
3. Izglītot un iesaistīt veselības aprūpes un citus speciālistus!
Jākoncentrējas un jācenšas iesaistīt profesionāļi valsts un vietējās sanāksmēs, kā arī tālākizglītības programmās par apdāvinātiem bērniem. Pediatri, psihologi, un citi aprūpētāji, parasti ir saņēmuši tikai nelielu apmācību par apdāvinātiem bērniem, un tādēļ var sniegt nelielu palīdzību vecākiem. (Webb & Kleine, 1993).
4. Izmantojiet izglītības elastīgumu!
Apdāvinātu bērnu atšķirības prasa elastīgāku izglītības pieredzi. Kad bērni nāk no daudzkultūru ģimenēm un ģimenēm ar zemiem ienākumiem, izglītības elastību vajadzētu panākt vēl vairāk.
5. Izveidot vecāku diskusiju grupas!
Apdāvinātu bērnu vecākiem parasti ir maz iespēju runāt ar citiem vecākiem par apdāvinātiem bērniem. Diskusiju grupas sniedz iespēju vecākiem dalīties bērnu audzināšanas pieredzi. Šī pieredze sniedz perspektīvas, kā arī konkrētu informāciju.
…