1. Situācija: Ludis kaitina mazo Anneli.
1.Psiholoģiska situācija, jo Annele jutās sarūgtināta par šādu zēna rīcību, Annele jutās neērti, kad Ludis smējās par viņu.
2.Bija tā diena, kad Anneles ģimenei bija jāpārvācas uz citu mājvietu un Ludis skraidīja iekšā un ārā. Kā ienāca iekšā tā uzreiz devās pie Anneles un jautāja, kas ir viņas vecāki, it kā ar nievājošu attieksmi. Vēl jautāja, kur ir otras pasaules gals, kamēr Annele ar grūtībām atbildē izrunāja grūto ‘’r’’, Ludis gardi smējās. Tas viss no jauna atkārtojās vairākas reizes. Beigās Ludis vēl iedunckāja Anneli, viņa palika mēma. Manuprāt, Ludim tā nevajadzēja darīt, jo Annele jau tāpat jutās dīvaini, jo visa pārvākšanās notika lielā steigā. Viņai vajadzēja kādu, kas viņu nomierinātu un paskaidrotu, kas notiek.
3.Skolotājam šādai situācijai jāpievērš uzmanība un jāmēģina izprast bērns, lai noskaidrotu viņa rīcības iemeslus. Bērniem vispār jāiemāca tas, ka nevajag ņemt pie sirds tās lietas, kuras ir aizvainojošas, ja tās ir nepatiesas. Vismaz tā bērnībā darīju es un man tas palīdzēja tikt galā ar aizvainojumu.
2. Situācija: Annele saprot, ka palikusi viena.
1.Psiholoģiska situācija, kurā ļoti spilgti parādās Anneles pārdzīvojumi, tas mazam bērnam ir ļoti liels pārdzīvojums, kad neredz līdzās savus vecākus.
2.Annele vēl joprojām vēroja, kā pieaugušie skraida pa sētsvidu un pēkšņi viņa ieraudzīja kā visi jau taisās doties ceļā, bet viņa vēl bija istabā. Meitenei satumsa acis, jo viņa ieraudzīja, ka neviena nav blakus un nodomāja, ka viņu ir aizmirsuši.…