1.Mārketinga pētījumu virzieni.
Ar mārketinga palīdzību uzņēmuma vadība saņem nepieciešamo iformāciju par to, kādus produktus un kāpēc grib pirkt patērētāji, par cenām , kuras patērētaji gatavi maksat, par to, kuros reģionos ir vislielākais pieprasījuma apjoms uz piedāvāto produkciju, kur uzņēmuma produkcijas realizācija var atnest vislielāko peļņu.
Šādu informāciju var sniegt speciālie mārketinga pētījumi, izmantojot datu sistemātisku prognozēšanu, vāksanu, analīzi un parraidi, kā arī apsverot to lietošanu specifiskā mārketinga situacijā.
Tātad, mārketinga pētniecība ir informācijas vākšana, apstrāde, analīze un sadale, lai noteiktu mārketinga iespējas un problēmas; novērtētu mārketinga pasākumus un problēmas; novērtētu mārketinga rezultātus un pilnveidotu mārketinga procesu. [2, 119]
V. Fokss, viens no lielākajiem amerikāņu mārketinga speciālistiem, sasummēja jautājumus, uz kuriem uzņēmuma vadība var saņemt atbildes, balstoties uz mārketinga pētījumu datiem: [5,27]
Kurš
Kur Produkcija(pakalpojumi) Pārdod
Kādā veidā Mūsu Pērk
Kad Konkurenti Lieto
Kādā apjomā Aizvietotāji
Kadēļ
Tādā veidā mārketinga pētniecība ietver sevī visu to jautājumu analīzi, kuri ir saistīti ar produkcijas realizāciju. Tie būtu:
patērētāju domu izpēte;
patērētāju rīcības tirgū izpēte;
tirgus analīze;
produkta pētījumi;
produkta realizācijas sistēmu analīze;
realizācijas apjoma analīze;
konkurentu un konkurences līmeņa pētījumi;
pētījumi reklāmas jomā;
preču virzības kanālu izpēte;
mērķtirgus noteikšana.…