Jana: - 1,7x.
Sk.: Pareizi, tālāk patstāvīgi. (Skat. 6.pielik.) Tikai atcerieties, ka koeficients ir skaitliskais reizinātājs pie mainīgā. (Skolēni raksta izteiksmes ar pretēju mainīgā koeficientu.) Ivar, kā tu uzrakstīji otro izteiksmi?
Ivars: 15 m + 3.
Sk.: Ļoti labi! Jāni, nākošo! (Turpina pārbaudīt uzdevumu, ja nepieciešams pārrunājot kļūdas.) Tagad uzdevums būs pāros. Pāri, lai ir tā kā jūs sēžat pa divi. Tikai sākumā pamēģināsim visi kopā izdomāt izteiksmi, kas satur mainīgo x un tās vērtība ir 12, ja x = 5. Tas nozīmē kaut kāda izteiksme, kurā ir mainīgais x un aiz vienādības zīmes vērtība ir 12. (Skolotāja uzraksta uz tāfeles x = 5 un …….= 12.) Kādu izteiksmi vari izdomāt, Zane?
Zane: 2x + 2 = 12.
Sk.: Jā, jo ja šajā izteiksmē x ir 5, tad izteiksmes vērtība ir 12. Tagad es katram pārim iedošu lapiņu ar līdzīgu uzdevumu. (Skat. 7.pielik.) Uzdevumu izpildiet pierakstu burtnīcā un kad esat paveikuši, paceliet roku! (Skolotāja izdala vingrinājuma „Uzraksti algebrisku izteiksmi” lapiņas. Skolēni pāros izpilda uzdevuma nosacījumus.)
Sk.: Tagad samainieties burtnīcām ar tuvāk sēdošo pāri un pārbaudiet vai klasesbiedru uzrakstītās izteiksmes atbilst nosacījumiem un ir pareizas. Pie pareizi uzrakstītas izteiksmes ielieciet plusiņu, pie nepareizi – mīnusiņu. (Skolēni pārbauda viens otru.) Sandra un Ivo, kā ir veicies Unai un Jānim?
…