Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
  • Akcijas, to būtība un veidi. Fundamentālās un tehniskās analīzes pamati

     

    Konspekts2 Ekonomika

0,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:603213
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 27.02.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Akcijas ir vērtspapīri, kas apliecina tā īpašnieka līdzdalību akciju sabiedrības pamatkapitālā un dod tiesības uz zināmu sabiedrības peļņas daļu (dividendi). 1 Akcijas tiek tirgotas biržās, kur darījumus veic dažādas iesaistītās puses.
Akciju cenas aug un krītas atkarībā no kompānijas darbības rezul¬tātiem un turpmākās darbības perspektīvām.
Izšķir parastās akcijas un privilēģiju akcijas; vārda un uzrādītāja akcijas.
Pēc balsstiesībām akcijas iedala:
1) akcijās, kas dod tikai vienu balsi katra;
2) akcijās, kas dod vairākas balsis katra;
3) akcijās bez balsstiesībām.
Uzņēmumi ar akciju palīdzību nodrošina sev kapitālu ilgtermiņa lie¬tošanai. Akcionāri saņem dividendes, kuru apjoms ir saistīts ar uzņēmuma darbības rezultātiem. Akciju vērtība var palielināties vai samazināties, atkarībā no pieprasījuma biržā. Par privilēģiju akcijām maksā nemainīga apjoma dividendes, bet parasto akciju dividendes ir mainīgas. Dividendes maksā no uzņēmumu peļņas un, ja peļņa ir bijusi niecīga vai bijuši zaudējumi, tad tās nemaksā.2 Lielos un rentablos uzņēmumos parasto akciju īpašnieki biezi vien saņem lielākas dividendes nekā priekšrocību akciju īpašnieki. Ja uzņēmumu likvidē, vispirms savu kapitālu atpakaļ saņem priekšrocību akciju īpašnieki. Tāpēc salīdzinājumā ar parastajām akcijām līdzekļu ieguldīšana priekšrocību akcijās ir drošāka. Taču priekšrocību akcijas reizēm ir grūtāk pārdot, un tās nav tik izplatītas.

Akciju veidi
Eksistē dažādi akciju tipi un veidi. Viens no svarīgākajiem kritērijiem, kas palīdz sadalīt un klasificēt akcijas, ir kompānijas lielums vai tā tirgus kapitalizācija.
Kompāniju tirgus kapitalizācija tiek aprēķināta, reizinot kompānijas tirgū esošo akciju skaitu ar šo akciju attiecīgā brīža tirgus cenu. Saņemtais rezultāts ir šīs kompānijas tirgus vērtība.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties