1.t. AT - publisko tiesību nozare.
Publ.ties.no priv.ties. atšķiras pēc TN satura vai pēc regulējamo tiesisko attiecību subjektiem. Pamatkritērijs ir interese: ja TNB kalpo atsevišķu personu interesēm, tās ir priv.tiesības, ja kalpo vispārības interešu labā – publ.ties. Taču jāvērtē individuāli, jo atšķirības nav viegli konstatējamas. Publiskās tiesības no priv. atšķiras pamatā tikai pēc tiesisko attiecību subjektiem. Priv.ties. ir norams, kas regulē attecības starp privātām fiziskām vai juridiskām personām kā tiesību subjektiem. Publiskās tiesības ir normas, kas regulē attiecības starp valstīm u.c. publiski juridiskām personām(pašvaldībām) vai arī šīm publiski juridiskām personām vienā pusē un privātpersonām otrā pusē. Piemēram: nepieciešams sporta laukums, - publ. interese daudziem vecākiem, bērniem, ierakstīta TN (detalplānojumā) tā veido publ.ties. Interese tiek noteikta tiesību normās, kuras kopumā sastāda attiecīgi privāto vai publ.ties., publiskā vienmēr dominē.
AT - patstāvīga tiesību nozare Tai ir savs regulēšanas priekšmets(RP) un regulēšanas metodes(RM), tas ir pamats patstāvīgai tiesību nozarei. RM ir attiecības, kas saistās ar adm. iest. izveidošanu , reorganizāciju, likvidēšanu. AT nosaka attiecības, paredzot adm.iest. kompetenci, jo mazāk iestāžu, jo mazāk darbinieku, mazāk līdzekļu no budžeta tērēs. Iestāžu izveides pamatā ir mērķis un uzdevumi, kas ir kompetences elementi. AT nosaka att-bas, kas saistās ar adm.iestāžu komplektēšanu ar personālsastāvu un nosaka tās attiecības sab-bā, kas saistās ar nevalstisko org. iesaistīšanu valsts pārvaldē. AT nosaka attiecības kā privātpers. Tiek iesaistītas v.pārvaldes procesā, p. kā privātpers. kandidē vēlēšanām.
utt.......