2(1) A.T. priekšm un sist.
Salīzd jauna ties noz, kuras rašanos noteic fakts, ka pārvaldes, publisko admin darbīb sāka regul specif, admin ties normas. Pirms tam admin darbu, prvaldi regulēja vispārēja rakst normas. Pastāv vair a.t.sistēmas: kontinentālo ties sist valstīs ir ties normu kopums, kas reglamentē 1.kārtām valsts pārvald sist organizēš, dažādas šīs sist elementu attiec, strukt, ties statusu; A.t. sist anglosakšu zemēs attīst vēlākā laika posmā un galv uzman tiek pievērsta privāt pers procesuār garantiju izstrādei, lai aizsargātos pret valsts instit patvaļīgām darbīb. LR A.T. ir tuvāka kontin sist. A.T. normas rodas valsts pārvaldes organiz un izpildu darb procesā un tās regulē v pārvaldes, publiskās admin,izpildvaras dažkārt arī pašvald.,instit organizēšanu, funkcijas, pilnvaras, darbības formas un metodes.
3(1) Admin.Tiesiskâs attiecìbas. Sabiedr attiec kuras regulè ties normas un kuru dalìbn pieder subjektìvâs ties un jurid pienâk ko nodroš v. Tiesisko attiecìbu strukt. ietilpst # objekts (materiâlie un nemateriâl labumi kâ arì pers darbìbas uz ko ties att ir vèrstâs subjektìvâs ties un jurid pienâk kuru dèļ rodas konkrètâ ties attiecìba: lietas gods vârds parâda atdoøana utt); # saturs (konkr ties attiec dalìbn subjekt ties un jurid pien ko paredz ties norma); # subjekts (ties attiec dalìbniekskam piemìt 2 jurid ìpašìbas- tiesìbspèja un rìcìbspèja. Izķir 2 veidu subjektus- fiz un jrid pers). Jurisisks fakts. Tâdi dzìves faktiskie aspekti (notik darbìbas) kuras tiesìbu normas atzìst par tiesisko attiec rašanâs, izmainìšanos izbeigšanas pamatu (pers nâve, testam sastâd.). # izpaužas kâ notik vai darbìbas kas vienmèr izraisa jurid sekas. # ir ìslaicìgi (nelikumìga darbìba) un ilgstoøi (radniecìba, pastâvèšana bandâ).
A.
5(1) Vârds «norma» noz vispârèju noteik, kas regulè cilv uzved rìcìbu sabiedr. precìzi formulè ties subjektu ties un pienâk; ties un pien ko nosaka # ir vispârèjs un obligâts raksturs; # izpildi aizsargâ v.A.T. normas rodas valsts pārvaldes organiz un izpildu darb procesā un tās regulē v pārvaldes, publiskās admin,izpildvaras dažkārt arī pašvald.,instit organizēšanu, funkcijas, pilnvaras, darbības formas un metodes.Daudzās a.t.n.ir pavēlošs raksturs,jo tās izsaka v gribu.A.t.n. veidos iedala pēc satura(normas grupējas tiesis instit- noteikto normu kopums; pēc satura radnieciskas); pēc formas(aizliedzošās, par pienākumu uzliekošās,pilnvarojošās); pēc ties attiec pušu stāvokļa(tiek noteiktas abpusējās ties; savstarpējo attiec kārtība starp v un nev orgāniem; pilsoņu ties un pien noteic izpildvarā; v ierēdņa ties stāvokļa noteikš); atkarībā no ties un pien realiz kārtības (materiālās-nosaka sistēmu un kompitenci, a-pers ties un pien; procesuālās-nosaka metodes, kārtību realizāc proced.) A.T.N. sastāv no hipotēzes (norāda normas realiz priekšnoteik,t.i.apst kādos tā piemērojama.Hipot.ir liela noz likum nostiprin, jo precīzs n piemērošanas apstākļu formul nepieļauj kļūmes tā piemēr.);dispozīcijas(nosaka regul attiec dalībnieku, subj ties un pien,t.i. dodot tiem saistošus priekšrakstus); sankcijas(paredz neg sekas normas pārkāp vai neizpildītājiem).…