Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
1 | Administratīvo tiesību izpratnes | 3 |
2 | Administratīvās tiesības - publisko tiesību nozare | 4 |
3 | Administratīvās tiesības - patstāvīga tiesību nozare | 5 |
4 | Administratīvo tiesību sistēma | 5 |
5 | Administratīvo tiesību saikne ar citām tiesību nozarēm | 6 |
6 | Administratīvo tiesību priekšmets | 7 |
7 | Administratīvi tiesiskās regulēšanas galvenie virzieni valsts pārvaldē | 7 |
8 | Sabiedriskās attiecības, kuras reglamentē administratīvās tiesības | 8 |
9 | Administratīvo tiesību pētīšanas metodes | 8 |
10 | Administratīvo tiesību teorija un valsts pārvaldes teorija | 9 |
11 | Administratīvo tiesību principi | 9 |
12 | Administratīvo tiesību patstāvīgie (substantīvie) principi | 10 |
13 | Administratīvo tiesību procesuālie principi | 12 |
14 | Administratīvo tiesību normas | 13 |
15 | Administratīvo tiesību normas struktūra | 14 |
16 | Administratīvo tiesību normu klasifikācijas kritēriji un iedalījums | 15 |
17 | Publiko tiesību līgums: jēdziens, veidi | 16 |
18 | Administratīvi tiesiskās attiecības | 17 |
19 | Administratīvi tiesiskās attiecības struktūra | 17 |
20 | Vertikālās administratīvi tiesiskās attiecības | 18 |
21 | Horizontālas administratīvi tiesiskās attiecības | 19 |
22 | Administratīvo tiesību normu sistematizācija | 19 |
23 | Administratīvo tiesību normu inkorporācija | 19 |
24 | Administratīvo tiesību normu kodifikācija | 20 |
25 | Administratīvo tiesību normu sistematizācijas problēmas Latvijas Republikā | 20 |
26 | Valsts parvaldes sistemas jedziens | 20 |
27 | Valsts pārvaldes sistēmu veidojošie elementi | 21 |
28 | Valsts pārvaldes raksturojums | 21 |
29 | Valsts pārvaldes procesa jēdziens un tā administratīvi tiesiskais regulējums | 22 |
30 | Valsts pārvaldes metožu iedalījums | 22 |
31 | Valsts pārvaldes formu jēdziens un iedalījums | 23 |
32 | Valsts pārvaldes akti | 24 |
33 | Valsts pārvaldes aktu iedalījums | 25 |
34 | Valsts pārvaldes aktu izstrādāšanas un pieņemšanas vispārīgie noteikumi | 25 |
35 | Valsts pārvaldes aktiem izvirzāmās prasības | 26 |
36 | Administratīvo tiesību subjekts - valsts pārvaldes iestāde | 26 |
37 | Valsts pārvaldes iestādes struktūra | 27 |
38 | Valsts pārvaldes iestādes kompetence | 27 |
39 | Latvijas Republikas valsts pārvaldes iestāžu iedalījums | 28 |
40 | Administratīvo tiesību subjekts - Ministru kabinets | 29 |
41 | Ministru kabineta struktūra | 29 |
42 | MK kompetence | 30 |
43 | MK funkcijas | 30 |
44 | LR MK darbības kārtība. (LR MK darbības vispārīgie noteikumi) | 31 |
45 | Latvijas Republikas ministriju vispārējs raksturojums | 32 |
46 | Ministrijas struktūra | 33 |
47 | Ministrijas kompetence | 33 |
48 | Latvijas Republikas resora (pārvaldes, inspekcijas, aģentūra u.c.) vispārējs raksturojums | 34 |
49 | Resora struktūra | 34 |
50 | Resora kompetence | 35 |
51 | Pašvaldības (pārvaldes institūcijas) izpildiestādes struktūra | 36 |
52 | Sabiedriskas organizācijas jēdziens | 38 |
53 | Nevalstiskas organizācijas jēdziens | 38 |
54 | Nevalstisko organizāciju izveidošanas un darbības tiesiskais regulējums | 39 |
55 | Nevalstisko organizāciju līdzdalība valsts pārvaldē | 41 |
56 | Uzņēmuma, iestādes, organizācijas, publisko tiesību autonomā subjekta, komercsabiedrības jēdziens | 42 |
57 | Uzņēmumu, iestāžu, organizāciju, publisko tiesību autonomo subjektu, komercsabiedrību veidi | 42 |
60 | Valsts civildienesta vispārējs raksturojums | 44 |
61 | Valsts civildienesta ierēdņa jēdziens. Valsts civildienesta ierēdņi | 46 |
62 | Specializētā civildienesta ierēdņi | 47 |
63 | Valsts civildienesta ierēdņa tiesības un pienākumi | 47 |
64 | Valsts civildienesta ierēdņa dienesta gaita | 47 |
65 | Valsts civildienesta ierēdņa atbildība, tās piemērošanas kārtība | 47 |
66 | Personas statusa jēdziens | 48 |
67 | Personas statusa tiesiskais regulējums | 48 |
68 | Pilsoņa statuss administratīvi tiesiskajās attiecībās | 48 |
69 | Nepilsoņa statuss administratīvi tiesiskajās attiecībās | 48 |
70 | Ārvalstnieka, bezvalstnieka statuss administratīvi tiesiskajās attiecībās | 48 |
71 | Bēgja statuss administratīvi tiesiskajās attiecībās | 49 |
72 | Aizsardzības ministrijas struktūra un kompetence valsts politikas izstrādāšanā un realizācijā aizsardzības sfērā | 49 |
73 | Ārlietu ministrijas struktūra un kompetence valsts politikas izstrādāšanā un realizācijā ārlietu sfērā | 49 |
74 | Iekšlietu ministrijas struktūra un kompetence valsts politikas izstrādāšanā un realizācijā iekšlietu sfērā | 50 |
75 | Tieslietu ministrijas struktūra un kompetence valsts politikas izstrādāšanā un realizācijā tiesu un tiesību sistēmu pārvaldē | 50 |
77 | Veselības ministrijas struktūra un kompetence medicīniskās aprūpes sfērā | 52 |
83 | Finanšu ministrijas struktūra un kompetence valsts politikas realizācijā finanšu un budžeta pārvaldē | 56 |
N. īpašu uzdevumu sabiedrības integrācijas lietās ministrijas struktūra un kompetence | 56 | |
O. īpašu uzdevumu bērnu un ģimenes lietās ministrijas struktūra un kompetence | 57 | |
84 | Kontrole - patstāvīgs valsts uzdevums | 57 |
85 | Kontrole - likumīgas rīcības nodrošināšanas līdzeklis | 57 |
86 | Valsts kontrole | 57 |
87 | Konstitucionālā kontrole | 58 |
88 | Parlamentārā kontrole | 58 |
89 | Tiesu kontrole | 58 |
90 | Kontrole un uzraudzība | 58 |
91 | Vispārējā kontrole | 58 |
92 | Nozaru kontrole un uzraudzība. Audīts | 58 |
93 | Speciālā kontrole un uzraudzība | 58 |
94 | Masu mediju kontrole | 58 |
95 | Sabiedriskā kontrole | 58 |
96 | Administratīvo tiesību subjekts - Valsts cilvēktiesību birojs | 59 |
97 | Valsts cilvēktiesību biroja struktūra un kompetence personas tiesību nodrošināšanā | 59 |
98 | Tiesību sarga - Ombudsmena izveidošanas teorētiskie un tiesiskie aspekti | 61 |
99 | Tiesību sarga - Ombudsmena kompetence | 61 |
100 | Administratīvā pārkāpuma jēdziens | 62 |
101 | Administratīvā pārkāpuma sastāvs | 62 |
102 | Administratīvās atbildības jēdziens | 62 |
103 | Administratīvais sods un admnistrarīvais ietekmēšanas līdzeklis, to veidi | 63 |
104 | Administratīvās atbildības piemērošanas vispārējie noteikumi | 63 |
Tiesību nozare - visu valstī izdoto valsts pārvaldes aktu kopums
Zinātnes nozare - pētī dažādas administratīvo tiesību teorijas
Mācību priekšmets
Vispārējā daļa
Sevišķā daļa
Administratīvo tiesību definīcija parasti atspoguļo valstī valdošās tiesību doktrīnas visplašāk izplatīto viedokli kas bāzējas vai nu uz administratīvajām tiesību normām vai nu uz administratīvo tiesību zinātnes atziņām. Nereti definīcijas atšķiras, jo tās balstās uz zinātnieku viedokli, analīzes rezultātā izdarītiem secinājumiem, izmantojot spēkā esošos tiesību aktus (TA).
Saskaņā ar K. Dišleru: administratīvās tiesības ir publisko tiesību patstāvīga tiesību nozare. Saskaņā ar Dišleru publiskās tiesības regulē attiecības starp valsti un citām publiskajām juridiskajām personām, piem., pašvaldībām, vai arī starp šīm publiskajām juridiskajām personām vienā un indivīdiem vai privātpersonām otrā pusē.
Pēc šīs Dišlera koncepcijas ir viegli atšķirt tās sauktās ārējās jeb starpvalstiskās publiskās tiesības, kas regulē attiecības starp valstīm kā tiesību subjektiem un iekšējām publiskām tiesībām, kurās viens no tiesību subjektiem mēdz būt pati valsts, bet otrs vai nu kāda publisko tiesību juridiska persona vai arī kāds privāto tiesību subjekts – privātpersona vai privātpersonu grupa.
Administratīvā darbība – viss ar ko nodarbojas administratīvās tiesības. Valsts administratīvā darbība – ar to saprotot visu valsts pārvaldes darbību. Valsts administratīvā darbība ir ļoti plaša, tomēr administratīvā darbība nav visa valsts darbība, būtiska loma ir arī tiesu darbībai un likumdošanai.
Varas pārdales sistēma – likumdošana, izpildvara, tiesu vara. Valsts varas līdzsvarošanas princips nosaka, ka valsts varu veido: likumdošanas vara, kas veic likumdošanas darbu, tiesu vara, kas veic jurisdiktīvo darbu, izpildvara, kas veic administratīvo varu. Vēl ir 4)mēdiju vara, 5)finanšu vara.
Abas pēdējās pieskaitāmas izpildošajām varām. Proti, likumdošanas vara valstī rada noteikumus, bet tiesu vara un izpildvara seko lai šie noteikumi tiktu pildīti.
Starp izpildvaru un tiesu varu ir ievērojama starpība šādā aspektā, ka tiesnesis ir stingri saistīts ar likumu, tiesas spriedums vienmēr ir noteiktu likuma pantu stingra piemērošana atsevišķam gadījumam ( ar likumu domājot jebkuru TA) Turpretī administrators – tas kurš darbojas izpildvaras ietvaros –( valsts pārvaldē strādājošais) lai gan arī viņa darbība valstī ir likumam padota, daudzos gadījumos var likuma noteiktās robežās rīkoties brīvi, vadoties no valsts interešu viedokļa. Šo brīvās rīcības tiesību sauc par diskrēcionāro varu . Diskrēcionārā vara ir amatpersonas vai institūcijas tiesības brīvi rīkoties pēc saviem ieskatiem likuma ietvaros un tieši šī diskrēcionārā vara ir tā, kas atšķir izpildvaru no tiesu varas ( abas izpildošās varas nošķir diskrēcionārā vara)
Administratīvo tiesību 3 dabas ( A. Stucka):
administratīvās tiesības ir :
1.tiesību nozare – adm.ties. tiek saprastas kā visu valstī izdoto valsts pārvaldes aktu kopums,
2.zinātnes nozare – tiek pētītas dažādas administratīvo tiesību teorijas, atziņas, kas tiek izklāstītas grāmatās, zinātniskos rakstos un referātos,
3.mācību priekšmets – studiju kursos augstskolās.
Izpildvaru pērta administratīvās tiesības.
Administratīvās tiesības ir sabiedrisko attiecību apvienojums, kuras rodas izpildvaras organizācijas un darbības procesā. Administratīvās tiesības var saukt arī par juridisko formu, vadīšanas ( pārvaldes) modeli, kas nostiprina juridisko nevienlīdzību starp pārvaldes attiecību subjektiem ( “priekšnieks”- “padotais”). Vienkāršoti – pārvaldīšanas, vadīšanas tiesības.
Administratīvās tiesības - publisko tiesību nozare
Administratīvās tiesības regulē sabiedriskās attiecības valsts pārvaldes sfērā
Parasti vismaz viens no administratīvi tiesisko attiecību subjektiem ir izpildvaras institūcija
Otrs subjekts, vairumā gadījumu, ir indivīds vai organizācija
Administratīvās tiesības ir:
tiesību nozare, kura regulē administratīvo iestāžu darbību, tām realizējot likumā vai citos tiesību aktos noteiktās valsts pārvaldes funkcijas
patstāvīga tiesību nozare, tiesību normu kopums, kuras regulē sabiedriskās attiecības valsts pārvaldes (izpildvaras) sfērā
1.1. Tiesību iedalījums
Privātās tiesības
Publiskās tiesības
Ārējās jeb starpvalstiskās
Iekšējās (nacionālās)
Tiesību iedalījuma shēma
Tiesību norobežošanas teorijas
Interešu teorija
Pakļautības teorija
Subjektu teorija
Tradīciju teorija
Pārstāvju jeb pilnvarnieku teorija
Kompetences teorija.…
Administratīvo tiesību izpratnes;Administratīvo tiesību sistēma;Administratīvi tiesiskās attiecības;Valsts pārvaldes akti; Administratīvo tiesību subjekts; Kontrole un tās loma administratīvo tiesību subjektu likumīgas rīcības nodrošināšanā un tt.
- Administratīvās tiesības
- Administratīvās tiesības
- Administratīvās tiesības
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Romiešu tiesības
Konspekts augstskolai44
-
Administratīvās tiesības. Eksāmena jautājumi
Konspekts augstskolai10
-
Administratīvās tiesības
Konspekts augstskolai4
-
Konspekts no Torgāna grāmatas kontroldarbam Saistību tiesībās - atdošanas un atvasinājuma līgumi
Konspekts augstskolai55
-
Konspekts starptautiskajās publiskajās tiesībās
Konspekts augstskolai51