Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
1. | Varas izpausmes formas LR | |
2. | Izpildvaras darbība LR | |
3. | Administratīvo tiesību jēdziens un īpatnības | |
4. | Administratīvo tiesību attiecību būtība | |
5. | Administratīvi tiesiskās attiecības | |
6. | Administratīvi tiesisko attiecību subjekts | |
7. | Administratīvā tiesībspēja un rīcībspēja | |
8. | Juridiskie fakti | |
9. | Administratīvo tiesību principi un to izpausmes formas izpildvaras darbībā | |
10. | MK | |
11. | MK iekārtas likums | |
12. | Valsts pārvaldes iekārtas likums | |
13. | Valsts pārvaldes organizācija | |
14. | Valsts pārvaldes organizācijas principi | |
15. | Izpildvara kā valsts funkciju realizētāja | |
16. | Valsts pārvaldes institūciju jēdziens | |
17. | Institūcijas tiesiskais statuss, kompetence, struktūra | |
18. | Valsts pārvaldes vienotība un padotība | |
19. | Valsts pārvaldes iestāde | |
20. | Valsts civildienesta likums | |
21. | Valsts civildienesta ierēdnis. Amatpersona | |
22. | Privātpersona kā publiskās pārvaldes subjekts | |
23. | Pašvaldība kā publiskās pārvaldes subjekts | |
24. | Valsts pārvaldes akti | |
25. | Normatīvie akti, to veidi | |
26. | Ārējo normatīvo aktu hierarhija | |
27. | Iekšējie normatīvie akti | |
28. | Normatīvo aktu spēkā stāšanās | |
29. | Tiesībsargs LR | |
30. | Valsts kontrole | |
31. | KNAB | |
32. | Ētika valsts pārvaldē |
32. Ētika valsts pārvaldē
Valsts pārvaldes ētika ir profesionālās ētikas joma.
Uzticamu valsts pārvaldi veicina trīs profesionālās ētikas ieviešanas virzieni:
• Ētikas kodeksu izstrāde un diskusijas par tajos ietvertajām ētiskajām vērtībām un īstenošanas vērtējumiem;
• tādu iestāžu un organizāciju izveide, kas uzrauga valsts pārvaldes darbinieku darbību un ētikas principu ievērošanu;
• sabiedrības attieksme un rīcība ētiskas vai neētiskas rīcības gadījumos.
Kodekss uzskatāms par rīcības orientieri, kas norāda uz darbības mērķiem, nozīmīgākajiem principiem, kuri padara mūsu rīcību ētiski pilnvērtīgāku, t.i. ļauj domāt plašākā kopsakarā un nezaudēt koplabuma sajūtu.
To iestāžu un organizāciju, kas nodarbojas ar profesionālās ētikas jautājumiem, izveide un atbalsts ir nepieciešams ētikas jautājumu ieviešanas koordinēšanai un ētikas normu ievērošanas uzraudzībai. Radikālas izmaiņas var panākt ietekmīgu sabiedrības aktīvāko pārstāvju principiāla nostāja un rīcība.
Ētiska valsts pārvalde ir mērķis, kura sasniegšana ir laikietilpīgs process un prasa visu iesaistīto pušu aktīvu līdzdalību, t.i., gan centrālās koordinējošās iestādes, gan ikviena valsts pārvaldes iestāde, gan tās vadītājs un darbinieki. Vislielākā nozīme ir ikvienas valsts iestādes aktivitātei savas iekšējās darbības vides sakārtošanā.
33. Eiropas labas administratīvās prakses kodekss
Ombuds darbojas kā ārējs kontroles mehānisms, kas izskata sūdzības par kļūdām pārvaldē un, ja vajadzīgs, iesaka labojumus. Ombuds kalpo kā izziņu avots iestādēm. Kodekss ir svarīgs balsts šo abu ombuda uzdevumu veikšanai. Tiesības uz labu pārvaldību ES iestādēs un struktūrās ir viena no pamattiesībām saskaņā ar ES Pamattiesību hartas 41.pantu. Kodekss izskaidro, ko šī tiesību norma nozīmē praksē un ko konkrēti iedzīvotāji var sagaidīt no Eiropas administrācijas. Kodeksu izmanto jau virkne dalībvalstu un kandidātvalstu.
Kodekss ievēro arī Eiropas administratīvo tiesību principus, kas ir pamatā Eiropas Kopienu tiesas praksei, kā arī ņem vērā valstu tiesību aktus.
Šī kodeksa mērķis ir izskaidrot sīkāk, ko praksē nozīmē hartā iekļautās tiesības uz labu pārvaldību.
Kodekss sastāv no 27.pantiem.
Civis – pilsonis Caput – galva Culpa – vaina Cliens – klients
Casus – notikums, gadījums Classis – grupa Justitia – taisnība Alibi – būt citā vietā
Absurdus – nesaskanīgs, nesakarīgs, aplams Acceptum – pieņemt, uztvert, saprast
Accusare – apsūdzēt Acta – protokols, akts Alimentum – barība, uzturs
Administer – kalpotājs, palīgs Administare – izpildīt, pārvaldīt, organizēt
Advocare – pieaicināt, piesaukt Advocatus – pieaicināts tiesību aizstāvis
Adventus – atnākšana, ierašanās Asinus – ēzelis Verto – turpinājums otrā pusē
Nota bene – iegaumē labi
Exparte – acīmredzami tiesnesis labvēlīgs kādai no pusēm
…
1. Varas izpausmes formas LR Likumdošanas vara (Saeima) ir varas dalīšanas sistēmā viena no varas atzariem, kura pamatfunkcija ir likumu pieņemšana un grozīšana. Likumdošanas vara tiek izveidota atbilstoši valsts konstitūcijai un tā nostiprina valsts tiesisko iekārtu. Pēc savas būtības izpildvara (MK) ir tiesību piemērošanas vara, kuras uzdevums ir nodrošināt likumdošanas varas pieņemto likumu izpildi visā valstī. Tiesu vara – saskaņā ar varas dalīšanas teoriju patstāvīga un neatkarīga publiskās varas sfēra līdz ar likumdošanas un izpildu varu. Latvijas Republikā tiesu spriež tikai tiesa. Tiesas spriešana īstenojas, šķirot strīdus un konfliktus, pamatojoties uz pastāvošajām tiesību normām. 2. Izpildvaras darbība LR Pēc savas būtības izpildvara ir tiesību piemērošanas vara, kuras uzdevums ir nodrošināt likumdošanas varas pieņemto likumu izpildi visā valstī. Latvijas valsts augstāko izpildvaru realizē Ministru kabinets (valdība). Tā sastāvu un darbību nosaka Latvijas Republikas Satversme un Ministru kabineta iekārtas likums. Ministru kabinetu sastāda persona, kurai to uztic darīt Valsts Prezidents. Ministru kabinetam ir padotas valsts pārvaldes iestādes. Ministru kabinets sastāv no Ministru prezidenta un viņa aicinātiem ministriem. Ministru kabinetu apstiprina Saeima. Ministru kabinets pilda vairākas galvenās funkcijas: leģislatīvā funkcija, kreatīvā funkcija, administratīvi saimnieciskā funkcija, administratīvi policejiskā funkcija, regulatīvā funkcija. Ministru kabineta darbība (pilnvaras) var izbeigties šādi:
- Administratīvās tiesības
- Administratīvās tiesības
- Administratīvās tiesības - kontroljautājumi
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Administratīvās tiesības. Eksāmena jautājumi
Konspekts augstskolai10
-
Administratīvās tiesības
Konspekts augstskolai4
-
Konspekts Eiropas Savienības tiesībās - eksāmens
Konspekts augstskolai74
TOP 50 -
Administratīvās tiesības
Konspekts augstskolai8
-
Administratīvās tiesības pirmajam kontroldarbam
Konspekts augstskolai11