Nobeigums
Darbinieka iekļaušanās darbā ir ļoti svarīga personāla formēšanas procesa sastāvdaļa. Lai organizācija spētu sekmīgi darboties svarīga sastāvdaļa ir tās darbinieki, jo darbinieku sekmīga strādāšana ietekmē organizācijas „darba augļus”. Tāpēc vadītājam ir svarīgi rūpēties par saviem darbiniekiem, lai viņi justos labi. Vēl vairāk tas attiecas uz nesen pieņemtajiem darbiniekiem, kuri vēl nav paspējuši pielāgoties un iejusties darba kolektīvā.
Manuprāt, mūsdienu vadītāji ir tik aizņemti, ka bieži vien nepiedomā par darbinieku adaptāciju. Daudzi uzskata, ka tas nav galvenais, nodrošināt jaunpieņemto ar organizācijas vispārēju iepazīšanu, lai viņš ātrāk iejustos un ar lielāku prieku un atdevi sāktu strādāt. Tagad bieži vien skatās, lai pieņemtu profesionālu darbinieku ar pieredzi, lai mazāk būtu viņam kaut kas jāskaidro. Ja jau ir pieredze līdzīgajā darbā, tad gan jau tiks galā ar saviem pienākumiem. Taču bieži vien neviens pat neiedomājas, ka tam pašam cilvēkam ar kaut vai ar lielu pieredzi ir nepieciešama adaptācija. Jauna vieta, jauni kolēģi, jauni noteikumi, pienākumi. Bet diemžēl ,kad darbinieks tiek pieņemts, tas paliek viņa kompetencē, cik ātri un kā adoptēsies. Savukārt vadītājs pieņem viņu uz pārbaudes laiku ,un ja kaut kas nebūs pēc vadītāja prāta, tad darbinieks tiks atlaists un viņa vietā pieņemts cits. Proti, ja darbinieks pats tiks galā ar visu, tad viņš būs piemērots amatam, ja nē, tad viņš neder šim amatam.
Ir taču patīkami, ja iestājoties darbā cilvēks tiek informēts par darba vietu un, ja vēl viņam palīdz ātrāk pierast pie saviem pienākumiem un darba kolektīva, tad būs arī pavisam cita attieksme pret darbu un arī pret saviem kolēģiem.
…