Pirmā diena.
Uzdevumi:
- iepazīstināt bērnus vienu ar otru;
- atraisīt viņos draudzīgumu;
- iepazīstināt ar savu „zīmīti”;
- parādīt, kur atrodas tualete.
Skolotāja sagaida bērnus un aicina viņus grupiņas vidū:
Labrīt, labrīt,
To sakām mēs visi tūlīt.
Labrīt, labrīt,
Lai gaisma sirsniņā jums krīt!
Labrīt, labrīt,
To nedrīkstam aizmirst nekad,
Labrīt, labrīt,
Lai pār pasauli skan!
Lai veiksmīgāk iepazītos, skolotāja izdomā tādus elementus, lai noturētu bērnu uzmanību. Šoreiz skolotāja visus nostāda lielā aplītī, tad pati tēlo vilciena lokomotīvi un izstāsta bērniem, ka viņi šodien brauks pa grupiņu un ‘audzēs’ klāt vagonus – bērnus ( katrs vagons – viens bērns ).
Skolotāja kā lokomotīve sāk braukt:
Vilcieniņš pa sliedēm brauc,
Čuku – čuku – skaļi sauc.
Piestājas pie pirmā bērniņa, kas ir aplītī un saka: „Mani sauc Inese, Līga, kāp iekšā un saki, kā sauc tevi?” Bērniņš ‘piekabinās’ klāt, sakot savu vārdiņu. Lokomotīve saka: „Sveiks, Jānīt! Tagad abi kopā ‘brauc’, dziedot:
Vilcieniņš pa sliedēm brauc,
Čuku – čuku – skaļi sauc.
Piestāj pie nākamā bērniņa, ar kuru sasveicinās gan skolotāja, gan Jānītis, vēlreiz nosaucot savus vārdus. Nākamais, kas kāpj vilcienā sasveicinās ar visiem iepriekšējiem, kas jau ir vilcienā. Tā viņi brauc tālāk, līdz visi bērniņi ir vilcienā.
Kad visi ir vilcienā, skolotāja pārjautā, vai bērni atceras visu vārdiņus.
Tad visi kopā skandinot:
Vilcieniņš pa sliedēm brauc,
Čuku – čuku – skaļi sauc.