E-komercija izmanto esošo tehnoloģiju, lai uzlabotu pieeju, ar kuras palīdzību kompānijā realizē biznesu. Izmantojot e-komerciju ir uzlabojami gandrīz visi biznesa procesi. Lai palielinātu korporatīvos ienākumus e-komercija darbojas šādos virzienos:
uzlabo komunikācijas, ievieš elektronisko pastu ikdienas darbā;
pircēju iegūšana un kontaktēšanās ar tiem;
operāciju efektivitātes uzlabošana.
E-komercija veidojas uz tradicionālo komercijas struktūru un izmato tās priekšrocības. Lai uzlabotu esošās sistēmas, ir labi jāsaprot šodien pieejamās komunikāciju izvēles iespējas. Uzmanība ir jāpievērš ne tikai tām komunikāciju līnijām, ko lieto konkrētā organizācija, bet arī ar to saistītie uzņēmumi, biznesa partneri, pircēji un piegādātāji. Komunikācijas pamats ir informācijas dalīšana. Procesi, ko nodrošina Internets, var apstrādāt un piegādāt informāciju efektīvi. Internets nodrošina tādus biznesa procesus kā elektroniskais pasts, failu pārraide, tirgus izpēte u.c..
Internetu var izmantot kā rīku, lai attīstītu organizācijas e-komercijas stratēģijas. Ir šādi galvenie virzieni:
Elektroniskais pasts. Visefektīvākais vaids, kā izveidot komunikāciju biznesā. E-pastu var nosūtīt vienlaicīgi vairākiem cilvēkiem, tas ir viegli, ātru un lēti. Tomēr zināms risks pastāv konfidenciālas informācijas pārraidei caur e-pastu. Tādēļ lieto drošības protokolus. Vairāki no tiem izmanto kodēšanas tehnoloģiju un kriptogrāfiskos algoritmus.
Failu pārraide. FTP jeb failu pārraides protokolu izmanto, lai pārraidītu failus starp diviem datoriem internetā. Failu pārraidi var veikt kā iekšējā kompānijas līmenī tā arī ārējā biznesa līmenī. Pārraidīt iespējams dažāda veida dokumentus, turklāt tas samazina papīra darbus un samazina administratīvās izmaksas. …